رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

‌طرح اتقان‌ اجرای خوب و قابل تحسینی داشته است

تهران (پانا) - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اجرای مطلوب طرح اتقان‌ گفت‌ این طرح اجرای خوب و قابل تحسینی داشته است.

کد مطلب: ۱۴۱۸۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
‌طرح اتقان‌ اجرای خوب و قابل تحسینی داشته است

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که به صورت مجازی در جمع کارشناسان قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور حضور یافت، با اشاره به ابعاد و الزامات موفقیت آموزش و پرورش در انجام رسالت‌های قرآنی خود گفت: در شرایط کنونی موفقیت در اجرای رسالت‌‎های قرآنی از سوی آموزش و پرورش برای کودکان و نوجوانان سه بعد اساسی دارد؛ یک بعد مربوط به الزامات ساختاری است. به نظر می‌آید باید تلاش کنیم جایگاه دارالقرآن‌های آموزش و پرورش ارتقا پیدا کند و به مراکز موثرتر و راهبردی‌تر در حوزه برنامه قرآنی آموزش و پرورش و مدارس تبدیل شود.

قمی افزود: برنامه‌های این دارالقرآن‌ها باید به مثابه یک بازوی هدایت و نظارتی فقط به فوق برنامه کار نداشته باشد و در کتب درسی نیز تجلی پیدا کند، یعنی این حضور به یک نحو در فضای برنامه‌های فوق برنامه تجلی پیدا کند و به نحوی دیگر در فضای برنامه‌ درسی حضور داشته باشد. برنامه اتقان کار خوب و قابل تحسینی از همین منظر بود که معاونت پرورشی و فرهنگی، آموزش ابتدایی و دارالقرآن‌ها همراهی و همدلی خوبی در آن داشتند.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در جمع کارشناسان قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور، با تأکید بر اینکه باید تربیت قرآنی روح حاکم بر برنامه‌های تعلیم و تربیتی باشد، گفت: تربیت قرآنی باید به‌عنوان یک امر مستمر و دائم حضور داشته باشد، چه بسا باید ذهن مدیر مدرسه نسبت به رسالت‌های تربیت قرآنی، روشن شود. او نقش امامت در امر تربیت قرآنی به عهده دارد و شاید در فرصت‌ها و مجال‌های بهتری هم باید با مدیران مدرسه حرف زد. این امر در بحث حمایتی وظایفی را متوجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و وظایفی را متوجه خود آموزش و پرورش و حتی سازمان تبلیغات و دارالقرآن می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار