جلسه نقد و بررسی اجرای طرح اتقان برگزار شد

تهران (پانا) - جلسه بررسی طرح اتقان با حضور میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز در معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه نقد و بررسی اجرای طرح اتقان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، در ابتدای جلسه، باقری اظهار کرد که با توجه به اینکه طرح اتقان به صورت آزمایشی در ۵ استان در حال برگزاری است برای احصا و شناسایی نقاط ضعف و قوت این طرح، باید براساس واقعیت‌ها گزارش‌دهی داشته باشیم تا بتوانیم تحلیل درستی انجام دهیم.

وی افزود: در این جلسه درباره نحوه ادامه طرح در ۵ استان و تحلیل اجرای آن به سایر استان‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد چراکه جلسات بررسی کارشناسی درباره چگونگی ‌اجرای طرح اتقان، برگزار شده و از افراد درباره این طرح نظرسنجی صورت گرفته است.

براساس این گزارش، معاونین پرورشی و فرهنگی ۵ استان که این طرح در استان‌های آنان در حال برگزاری است، به بیان گزارشی از اجرای طرح اتقان پرداختند.

ولدبیگیان معاون پرورشی و فرهنگی استان ایلام در گزارشی تعداد همکارانی که دوره اتقان را گذراندند بیان کرد و به نقاط قوت و ضعف اجرای این طرح اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: تعداد کل آموزگاران مدارس ابتدایی استان، ۲۸۸۶ نفر هستند که ۱۶۹۳ نفر دوره را گذرانده‌اند.

دهنوی معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان‌های استان تهران در ادامه گفت: از ابتدای سال تاکنون، از بین ۱۲۲۰۸ آموزگار‌، ۴۴۶۱ نفر در آزمون‌ها شرکت کرده و دوره را گذرانده‌اند.

حقدوست معاون پرورشی و فرهنگی بوشهر نیز با تاکید بر صحیح‌خوانی قرآن کریم بیان کرد: این طرح را در ۱۸ منطقه و ۲۱ دارالقرآن اجرا کردیم از بین ۵۸۱۷ آموزگار، ۲۵۸۲ نفر این دوره را گذرانده و ۱۰۴۵ نفر تعداد افرادی است که در نوبت گذراندن دوره هستند.

امینیان معاون پرورشی و فرهنگی قم نیز با بیان اینکه از بین ۴۲۸۹ آموزگار ۱۳۶۷ نفر در دوره این طرح شرکت کرده‌اند و دوره را گذرانده‌اند گفت: در این باره کلاس‌ها در ۸ هفته برگزار و آزمون‌ها نیز اخذ شد. همچنین ۱۱۴۸ نفر نیز در نوبت گذراندن دوره هستند.

عقیقی معاون پرورشی و فرهنگی خراسان شمالی نیز با اشاره به استقبال از اجرای این طرح، به نقاط قوت و ضعف این طرح اشاره و اظهار کرد: تعداد آموزگاران مشمول این طرح در استان ۳۳۲۲ نفر است که تاکنون ۱۵۱۵ نفر این دوره را گذرانده و ۱۲۲۲ آمار افرادی است که در نوبت گذراندن دوره هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار