سردار رادان در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

افزایش ظرفیت مرکز نگهداری سروش به بیش از 6 هزار نفر

تهران (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی کشور از افزایش ظرفیت مرکز نگهداری سروش به بیش از 6 هزار نفر تا پایان سال 1402 خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ظرفیت مرکز نگهداری سروش به بیش از 6 هزار نفر

سردار احمدرضا رادان در مراسم بهره‌برداری از فاز جدید مرکز نگهداری سروش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به اتفاق اسکندر مومنی و مسئولان مربوطه برای افتتاح یکی دیگر از فازهای مرکز نگهداری برای اینکه قادر باشند تعداد بیشتری از معتادان متجاهر را در خود جای دهند تا تحت پوشش ترک اعتیاد قرار بگیرند، حاضر شدیم. برابر صحبت‌هایی که با مسئولان داشتیم بنا داریم این محل را به یکی از بزرگترین کارگاه‌های حضور معتادان متجاهر برای ترک و اشتغال تبدیل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال 1402 ظرفیت این مرکز را به بیش از 6 هزار نفر از جهت اسکان برسانیم و در صورت امکان تمامی ظرفیت آن را برای اسکان معتادان متجاهر در تهران ایجاد کنیم. همچنین بنا بر این است که این محل از عنوان کمپ ترک اعتیاد به کارگاه تبدیل شود یعنی هر تعداد معتاد متجاهری که در اینجا قرار می‌گیرد بعد از اینکه توان کار داشته باشند با کارگاه‌هایی که توسط خیرین ایجاد می‌شود به عنوان کارگر ماهر تربیت می‌شوند و مشغول به کار می‌شوند تا بتوانند کسب درآمد داشته باشند.

وی اضافه کرد: بنابراین با حمایت دکتر مومنی، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر و همت پلیس در تهران بزرگ، یکی از بزرگترین کارگاه‌های ترک اعتیاد در کشور ایجاد خواهد شد. علاوه بر این با استفاده از خیرین و کسانی که محل‌های شرکتی و کارگاهی خود را به اینجا منتقل می‌کنند، از سوی اساتید آموزش به افراد ارائه می‌شود.

سردار رادان تصریح کرد: دو اتفاق خوب برای افرادی که به مرکز سروش می‌آیند می‌افتد. یک اینکه ترک کامل می‌کنند و دوم اینکه حرفه‌ای را فرا می‌گیرند که بیرون از مرکز می‌توانند برای خود تامین معاش کنند.

وی درباره اجرای طرح مذکور در سایر استان‌ها نیز گفت: توافقی که با دکتر مومنی داشتیم، سعی می‌شود به صورت پایلوت در تهران اجرا و خروجی آن بررسی شود، البته نتایج از هم‌اکنون مشخص است و می‌توان به سایر نقاط کشور تعمیم دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار