رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی:

حفظ دستاوردهای انقلاب و تلاش برای تحقق اهداف سند تحول‌ یک حرکت پیروزمندانه برای آینده ایران است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت دانش‌آموز بسیجی شهید‌محمد حسین فهمیده و روز ملی نوجوان پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
حفظ دستاوردهای انقلاب و تلاش برای تحقق اهداف سند تحول‌ یک حرکت پیروزمندانه برای آینده ایران است

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در این پیام با اشاره به وقایع تلخ غزه و کشتار کودکان و نوجوانان دانش‌آموز در سرزمین‌های اشغالی فلسطین‌‌ بر بیداری و هوشیاری نوجوانان ایران اسلامی در برابر ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد‌.

متن پیام رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش به شرح زیر است‌:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در عرصه هشت سال دفاع مقدس روزهای باشکوه فراوانی از شجاعت و رادمردی‌های شهدا و ایثارگران ثبت و ضبط گردیده و مقاومت ایثارگرانه و شهادت‌طلبانه فرزندان این سرزمین در دفاع و پاسداری از کشور و ارزش‌های اسلامی و انقلابی در لحظه‌لحظه تاریخ این مرز و بوم جلوه‌نمایی می‌کند و در این میان ۳۶۰۰۰ شهید دانش‌آموز با برخورداری از اعتقادات دینی و اندیشه‌ای بزرگ، توانستند در برابربا دشمن متجاوز و قدرت‌های استکباری حامی آن با جهاد و مقاومت و نثار خون خویش، نقش‌آفرینی نمایند و از برگزیدگان محضر خداوند باری تعالی شوند.

شهید «محمدحسین فهمیده» و همه شهدای نوجوان و دانش‌آموز در مسیر پاسداشت ارزش‌های الهی و انقلابی و پیروی از فرمان ولی زمان خویش، در نبرد حق علیه باطل گام نهادند و با نثار جان خویش، ثابت کردند ایمان و روحیه ایثار و شهادت فارغ از سن و سال، نقشی ماندگار بر جای می‌گذارد و همیشه تاریخ یاد شهدا و پاک‌سیرتان و دلاوران این مرز و بوم بر تارک این سرزمین می‌درخشد .

امام خمینی (ره) در خصوص شهید محمد حسین فهمیده فرمودند: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگ‌تر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»

امروز نوجوانان و دانش‌آموزان بسیجی می‌توانند با روحیه دشمن‌شناسی و تاسی از فرهنگ دینی و شناخت راه و رسم شهدا و ایثارگران از جمله شهید فهمیده و سایر شهدای نوجوان و بسیجی، مبارزه با متجاوز را به شکل و شیوه روز دنیا انجام دهند تا در آینده نقش ماندگاری از خود در حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و ایثارگران برجای گذارند.

بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) «همه شما می‌توانید در کشورتان نقش پیدا کنید. یک روز نقش، نقش «حسین فهمیده» بود؛ یک روز نقش‌های دیگر است. در زمینه مسائل دینی، مسائل فرهنگی، مسائل سیاسی، مسائل اخلاقی، آینده‌نگری، امیدبخشی، نشاط دادن به محیط پیرامون خود و تعبّد و تقیّد و پایبندی به شریعت اسلامی - که سرمایه سربلندی فرد و جامعه است - می‌توان مجاهدت کرد».

اینک جهان شاهد تجاوز‌های رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی در غزه و قتل عام کودکان و نوجوانان بی‌دفاع و مظلوم فلسطینی است و امروز بر هر نوجوان ایرانی و آزاده‌ای فرض است تا با هوشیاری و بیداری در برابر ظلم آشکار رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و با محکومیت جنایات اشغالگران قدس شریف نقش موثری داشته باشند‌.

دانش‌آموزان و نوجوانان عزیز ایران بزرگ‌‌‌، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش علمی و فناوری شما‌، برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش یک حرکت پیرومندانه برای آینده سرزمین پهناور ایران اسلامی است و اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و شهید محمد حسین فهمیده‌، روز ملی نوجوان را به شما آینده‌سازان کشور تبریک می‌گویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار