برگزیدگان جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران مشخص شدند
تهران (پانا) - برگزیدگان رشتههای مختلف بخش سینمای ایران در چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران جوایز خود را دریافت کردند.
در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از سینماگران و مدیران سینمایی کشور در سالن همایش های برج میلاد تهران، برگزار شد، برگزیدگان بخش سینمای ایران معرفی شدند.
جایزه پویانمایی
جایزه بهترین فیلم پویانمایی به فاطمه جعفری برای «ده سالگی» اهدا شد.
جایزه تحقیق و پژوهش
دیپلم افتخار بهترین تحقیق و پژوهش در فیلم مستند به احمد صراف یزد برای «تا بادها یادها را نبرند» اهدا شد.
جایزه مستند
دیپلم افتخار بهترین مستند به هادی شریعتی برای «سایه سلطان» تعلق گرفت.
جایزه بهترین فیلم مستند به فاطمه مرزبانی برای «دیوارههای مرز» اهدا شد.
شریعتی بعد از دریافت جایزهاش بیان کرد: جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران جشنواره پرشوری بود، از تکتک عواملم تشکر میکنم. من هنرجوی انجمن سینمای جوانان نجف آباد بودم. وقتی وارد این عرصه شدم یک حامی همیشگی داشتم البته ۶ سال است که آن حامی همیشگی را از دست دادم. این لحظه را به او تقدیم میکنم و میگویم مامان! من بالاخره این جایزه را گرفتم.
جایزه فیلم تجربی
جایزه بهترین فیلم تجربی به محمد کچویی برای فیلم «پا د بوره» رسید.
دیپلم افتخار بهترین کارگردان فیلم تجربی نیز در بخش تجربی به رضا دانش پژوه برای فیلم «حجم تراکم» رسید.
محمدرضا سامیان برنده جایزه دستاورد هنری در چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران
جایزه دستاورد هنری
دیپلم افتخار بهترین دستاورد هنری به امین جهانی برای طراحی صحنه و لباس «خودکشی به سبک نیچه» تعلق گرفت.
جایزه این بخش نیز به محمدرضا سامیان برای بازی در فیلم «بازسازی» رسید.
جایزه صدا
جایزه بهترین صدای فیلم به سامان شهامت و بهنیا یوسفی برای فیلم «تاکسیدرمیست» رسید.
جایزه تدوین
دیپلم افتخار بهترین تدوین به مصطفی ربانی برای فیلم «روزی روزگاری سینما» رسید.
جایزه این بخش به حمید نجفی راد برای فیلم «خودکشی به سبک نیچه» اهدا شد.
نجفی راد بعد از دریافت جایزهاش بیان کرد: من سال ۷۹ وارد انجمن شدم. این جایزه از آن جهت برای من جذاب است که اولین کسی که به من اعتماد کرد تا تدوین فیلمش را انجام دهم، زهره زمانی بود و آخرین نفری هم که به من اعتماد کرد آقای محمود کلاری هستند.
جایزه فیلمبرداری
جایزه بهترین فیلمبرداری به علی طالبی برای فیلم «یوفو» تعلق گرفت.
جایزه فیلمنامه اقتباسی
جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی به پیام کردستانی برای فیلم «خودکشی به سبک نیچه» رسید.
جایزه فیلمنامه
جایزه بهترین فیلمنامه به محمد منصوبی برای فیلم «مدیر مدرسه» اهدا شد.
جایزه نگاه ملی
جایزه بهترین فیلم کوتاه از نگاه ملی به محسن مجیدپور و محمد علیزادهفرد برای فیلم «شریف» تعلق گرفت.
جایزه ویژه دبیر
جایزه ویژه دبیر به زهره صباغیان برای «اذان صبح به افق یزد» اهدا شد.
جایزه ویژه هیات داوران
جایزه ویژه هیات داوران به علی علیزاده برای «قوتار» رسید.
جایزه کارگردانی
جایزه بهترین کارگردان فیلم داستانی به حمید حسینی و مهدی حسینی برای فیلم «یوفو» رسید.
جایزه شاخه زیتون
جایزه بخش شاخه زیتون از نگاه رییس سازمان سینمایی به هاشم مسعودی و مجتبی احسانی برای فیلم «شورشی» رسید .
جایزه دیگر این بخش از نگاه رییس سازمان سینمایی به زهرا ترکمنلو برای «صونا» به جهت نگاه زنانه به موضوع رسید.
پیام کردستانی و بهمن رضائی برندگان جایزه بهترین فیلم در چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران
جایزه بهترین فیلم
جایزه بهترین فیلم در بخش سینمای ایران به پیام کردستانی و بهمن رضائی برای فیلم «خودکشی به سبک نیچه» تعلق گرفت.
جایزه بزرگ
جایزه بزرگ چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران به عنوان بهترین فیلم به علی علیزاده برای فیلم داستانی «قوتار» از ایران اهدا شد.
علیزاده بعد از دریافت این جایزه گفت: در این فیلم دوستان زیادی داشتم که همراه من بودند چه بسا بیشتر از من تلاش کردند. از همین جا از آنان تشکر میکنم.
بهترین فیلم از نگاه مخاطبان
جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان به فرهاد شنتیایی و سماع اسماعیلدخت برای فیلم «مورچه» رسید.
سعید نجاتی رییس کانون دانشآموختگان که متولی اخذ آرای مردمی بود گفت: ما سعی کردیم از آرا صیانت کنیم تا حتی یک رای جابهجا نشود. البته فاصلهها هم بسیار نزدیک بود و نشان میدهد چهار پنج فیلم درجه یک داشتیم.
شنتیایی بعد از دریافت جایزه اش گفت: ممنونم که «مورچه» را دیدید. از تیم آقای آذرپندار تشکر میکنم چون جشنواره باشکوهی بود. امیدوارم این جایزه به فجر برگردد چون سینما بدون مخاطب فقط تکنولوژی است. از خانواده ام تشکر میکنم از مهدی قربانی هم ممنونم که اینقدر درخشان بازی کرد. از استادم سعید روستایی هم تشکر میکنم.
ارسال دیدگاه