پیام وزیر آموزش و پرورش به اجلاسیه نسل سرافراز:

پاسداشت شهدای فرهنگی و دانش آموز پاسداشت همه شهیدان است

خرم آباد (پانا) پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت برگزاری اجلاسیه نسل سرافراز گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز لرستان توسط رضا عزتی مدیرکل آموزش وپرورش استان لرستان قرائت شد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
پاسداشت شهدای فرهنگی و دانش آموز پاسداشت همه شهیدان است

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

سلام و درود خداوند بر شهیدان سلام خدا بر سید شهیدان، درود خداوند برامام و رهبر شهیدان و سلام و درود خداوند بر شما که مجاهدانه در راه پاسداشت یاد و نام و خاطره و راه شهیدان سرافراز قدم و قلم می‌زنید
لرستان سرفراز ، خطه دلیرمردان و شیرزنانی است که به وسعت تاریخ این سرزمین، حماسه آفرینی کرده اندوشهیدان آن به مثابه ستارگانی پر فروغ ، بر آسمان ایران اسلامی می درخشند تا به مدد آنان راه را گم نکنیم و با ثبات قدم و اطمینان خاطر به پیش رویم .
پاسداشت شهدای فرهنگی و دانش آموز پاسداشت همه شهیدان است ، چرا که ازیک سو شهید، معلم انسان های آزاده است و از دیگر سو تمامی شهیدان، دانش آموزان مکتب حضرت سیدالشهدا علیه السلام محسوب می‌شوند، بر این اساس در این جلسه نه تنها یاد و خاطره یکهزار و صد شهید فرهنگی و دانش آموز گرامی داشته می‌شود ، بلکه این اجلاس در واقع پاسداشت ۶۵۵۵ شهید سرافراز استان لرستان است .
عزیزان ، قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهیدان است و مسیر باز تولیداین قدرت، از مدارس سرزمین عزیزمان می گذرد. ایران قوی در گرو مدرسه قوی است و دستیابی به مدرسه قوی نیازمند روحیه ایثار و شهادت و مجاهدت در میان فرهنگیان و دانش آموزان عزیز است .
بر این اساس اجلاس نسل سرفراز که به همت اداره کل آموزش و پرورش لرستان و سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام برگزار می گردد کاری بزرگ و مهم محسوب می شود . با این حال نباید از این نکته مهم غافل شویم که دستیابی این اجلاس به اهداف خود در گرو آن است که سیره و وصیت‌نامه و تصویر این شهیدان در قلب و جان کودکان این خطه دلاور خیز نقش بندد و نام این قهرمانان بزرگ و ستارگان درخشان آسمان لرستان، ورد زبان کودکان و نوجوانان این دیار پرافتخار باشد .
برای تحقق این مهم نکاتی چند را با شما عزیزان در میان می گذارم .
۱- لازم است مسئولین آموزش و پرورش استان پس از پایان این اجلاس و جمع‌بندی نتایج آن و تدوین زندگینامه و آثار این شهیدان بزرگوار ترتیبی اتخاذ نمایند تا تصاویر شهدای بزرگوار معلم و دانش آموز لرستان به شکلی شایسته زینت بخش مدارس و مراکز آموزشی و فرهنگی شده و زندگینامه و وصیت‌نامه این عزیزان در صبحگاه مدارس و در هر موقعیت آموزشی و پرورشی ممکن برای دانش آموزان عزیز بازگو شود .

۲- این اجلاس همچنین باید بتواند به تبیین شاخص‌هایی نظیر شیوه کلاس داری ، تدریس و روش‌های تربیتی و فرهنگی معلمان شهید دست یابد و آنها را به صورت الگویی مدون در اختیار سایر معلمان کشور قرار دهد . همچنین این اجلاس در ارتباط با دانش آموزان شهید باید به الگویی تبیینی دست یابد به گونه ای بتواند دانش آموز تراز انقلاب اسلامی را به سایر دانش آموزان و معلمین عزیز معرفی نماید .

۳- این اجلاس باید در مدارس امتداد یابد. مسولین آموزش و پرورش استان باید ارتباطی مستمر ، نظام مند و دائمی بین مدارس و خانواده معظم شهدا برقرار کنند . حضور متقابل پدران و مادران سرافراز شهیدان در مدارس و فرهنگیان و دانش آموزان در بیوت این عزیزان می‌تواند دستاورد مهمی در امتداد این اجلاس برای دانش آموزان معلمان و فرهنگیان استان محسوب شود .

مسیر شهادت مسیر نورانی و روشن است که خداوند متعال بندگان صالح و منتخب خود را در آن قرار می دهد . از خداوند متعال توفیق حضور در این مسیر را مسالت دارم

رضا مراد صحرایی

وزیر آموزش و پرورش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار