مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
بازگشت ۲۰ درصد از دانشآموزان بازمانده از تحصیل جامعه عشایری به کلاس درس
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از بازگشت ۲۰ درصد از دانشآموزان بازمانده از تحصیل جامعه عشایری به سر کلاس درس خبر داد.
علی تیرگیر در گفتوگو با پانا با بیان اینکه مدرسه شبانه روزی یک از مولفههای اساسی عدالت آموزشی در مناطق کمبرخودار بهخصوص مناطق عشایری است، گفت: «به دلیل کم بودن جمعیت روستاها و همچنین جامعه عشایری در برخی مناطق، ادامه تحصیل در مقاطع متوسطه اول و دوم برای دانشآموزان سخت است و نیاز است به مدارس شبانهروزی بروند، در نتیجه توسعه و ارتقای این دسته از مدارس در اولویت قرار گرفته است.»
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از جمعیت دانشآموزان مقطع متوسطه اول و دوم در ۲۴۵ مدرسه شبانهروزی مشغول به تحصیل هستند، گفت: «مقام عالی وزارت تاکید ویژه روی توسعه و ارتقای این مدارس دارند چرا که هر چه بهتر اداره کردن این نوع مدارس منجر به پوشش تحصیلی بیشتر و جذب بازماندگان از تحصیل خواهد شد.»
وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از دانشآموزان بازمانده از تحصیل جامعه عشایری به کلاس درس بازگشتهاند، تصریح کرد: «بر اساس تعامل انجام شده با سازمان امور عشایر ایران و تطبیق شماره ملی افراد بازمانده با سامانه بازماندگی از تحصیل وزارت آموزش و پرورش، بیشتر دانشآموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شدهاند و تا به این لحظه بیش از ۲۰ درصد از موارد احصا شده به مدارس برگشتهاند.»
ارسال دیدگاه