در پی حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان و مراکز درمانی غزه انجام شد؛

تجمع دانشگاهیان، پزشکان و امدادگران در میدان فلسطین

تهران (پانا) - در پی حملات رژیم اشغالگر قدس به غیرنظامیان و مراکز درمانی غزه؛ تجمع بزرگ جامعه پزشکی، دانشگاهیان و امدادگران در میدان فلسطین تهران آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تجمع دانشگاهیان، پزشکان و امدادگران در میدان فلسطین

در این اجتماع بزرگ، کادر درمان، پرستاران، پزشکان، نیروهای هلال احمر و اورژانس و نیز دانشجویان دانشگاههای پزشکی و غیرپزشکی حضور یافته‌اند تا حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و انزجار از اقدامات سبوعانه رژیم صهیونیستی و حامیان وی اعلام کنند.

بر اساس اعلام وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، کلاس‌های درس دانشگاه‌ها امروز برای شرکت دانشجویان در اجتماع بزرگ حمایت از مردم غزه تعطیل شده است؛ در تهران این تجمع در میدان فلسطین و در سایر شهرها در داخل محوطه دانشگاه برگزار می شود.

همچنین پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر نیز امروز از همان لحظات اول در تجمع کادر بهداشت و درمان و امدادگران و داوطلبان در میدان فلسطین تهران حاضر شد و از آمادگی و رایزنی برای ارسال بیمارستان‌های سیار و اعزام تیم پزشکی ایران به غزه جهت مداوای مجروحان خبر داد.

اجتماع ۵ هزار نفری هلال‌احمری‌ها در میدان فلسطین

یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: در حقوق بین الملل قواعد بنیادینی وجود دارد، در زمان جنگ این اصول و قوانین باید رعایت شود. کنوانسیون چهارگانه ژنو و پروتکل های الحاقی آن، تاکید بر این دارد که در زمان جنگ و مخاصمات باید قواعدی رعایت شود ولی در این درگیری رخ داده هیچ کدام از این اصول و قواعد بین المللی رعایت نشده است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر افزود: حتی امدادگران، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مساجد و مدارس مورد تهاجم و تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند. فاجعه بارترین این اقدامات حمله به بیمارستان‌‌ها در فلسطین است. داوطلبات و امدادگران و مجموعه هلال احمر از آعاز این درگیری‌ها و مخاصمات برای حضور کادر درمانی در نواز غزه و ارسال اقلام بشردوستانه اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اشتیاق امدادگران برای حضور در فلسطین و امدادرسانی به مردم مظلوم این کشور گفت: بیش از ۷۰ سال است که فلسطین مورد تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. در راستای همدردی با مردم مظلوم، بی‌پناه و بی‌دفاع فلسطین و محکومیت حمله وحشیانه به امدادگران و غیرنظامیان در غزه؛ بیش از ۵ هزار نفر از داوطلبان، امدادگران و کادر درمان هلال‌احمر امروز راس ساعت ۱۰ صبح در میدان فلسطین تهران گرد هم آمده‌اند.

جهان امروز با پدیده‌ای فراتر از نسل‌کشی مواجه شده است

محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور همچنین در این اجتماع مردمی با اشاره به حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان المعمدانی غزه گفت: جهان امروز با پدیده‌ای فراتر از نسل کشی مواجه شده است و دیشب نقابی که سالها غربی‌ها بر چهره صهیونیست‌ها زده بودند، برچیده شد اما هنوز عده‌ای در خواب خر گوشی هستند. باید این سووال پاسخ داده شود که لانه زنبور در قلب دنیای آسیا چکار می کند؟ بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین بیمارستان های مختلف از جمله الشفا و نوار مرکزی غزه بمباران و تخریب شده‌اند و صدها جنایت آشکار در حوزه بهداشت درمان و غیره ایجاد شده است.

رایزنی وزیر بهداشت با سازمان بهداشت جهانی برای ارسال دارو و اعزام گروه‌های درمانی به غزه

از سوی دیگر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در تماس تلفنی با احمد المنظری، مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی خواستار ایفای نقش تاریخی این سازمان برای کمک به مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین شد.

وی طی تماسی با «سلام زواوی» - سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران - با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به دلیل کشتار بی‌رحمانه برادران و خواهران مسلمان توسط رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی ابراز همدردی و تاکید کرد که سازمان بهداشت جهانی باید رسالت خود را برای کمک به مردم اعم از زنان و کودکان فلسطینی انجام دهد.

بیانیه سازمان نظام پرستاری در حمایت از مردم فلسطین

سازمان نظام پرستاری بار دیگر و در سومین موضع سازمانی خود به نیابت از پرستاران کل کشور با جمعیت ۳۰۰ هزارنفری اعلام کرد: بار دیگر جهانیان شاهد یکی از فجیع‌ترین و دردناکترین اقدامات سبوعانه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان جنایتکار آن و در راس آن شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار هستند. قطعا این جنایت وحشیانه و ضد انسانی نباید بی‌پاسخ بماند و انتظار می‌رود که همه آزادگان جهان و به خصوص مدافعان حقوق سلامت و امنیت روانی کشورها، ضمن محکوم کردن این فاجعه کم سابقه انسانی، جوابی تاریخی و در خور به این ددمنشی‌ها داده و درس عبرت فراموش نشدنی به صهیونیست‌ها بدهند.

تاکید سلاجقه بر لزوم اقدام عاجل کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب جعلی صهیونیستی در نوار غزه بر همبستگی کشورهای اسلامی و شکستن سکوت مجامع بین‌المللی درمقابل این جنایت تأکید و اعلام کرد: ما همصدا با دیگر وجدان‌های بیدار در سراسر جهان، ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی، خواستار اقدام فوری کشورهای اسلامی همچنین اقدام عاجل مجامع بین‌المللی برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان و پایان جنایات وحشیانه در غزه هستیم. امید است سران کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی در اقدامی فوری درجهت خاتمه دادن به بمباران وحشیانه علیه مردم مظلوم فلسطین اقدام و تلاش همه‌جانبه‌ای برای رفع محاصره نوار غزه آغاز کنند.

گفتنی است واکنش‌ها به این جنایت همچنان ادامه دارد و علاوه بر فراجا، وزارت علوم، وزارت کشور، سازمان بهزیستی، کمیته امداد؛ چهره‌هایی همچون علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران و مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پیام‌های جداگانه‌ای به این جنایت واکنش نشان دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار