اجرای ۱۵ طرح آموزشی، فرهنگی و تربیتی در مدارس خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خراسان جنوبی، از ابلاغ اجرای ۱۵ طرح آموزشی، پرورشی ، تربیتی، عقیدتی و فرهنگی در سال تحصیلی جاری به مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۱۵ طرح آموزشی، فرهنگی و تربیتی در مدارس خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد، در سومین نشست کمیته همکاری های آموزش و پرورش با حوزه های علمیه استان اظهار کرد: ارتقای فعالیت های طرح امین در مدارس، تقویت ارتباط جامعه دانش آموزی با علما و مراجع، اجرای طرح تربیتی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ نماز در مدارس از مهم ترین این طرح ها به شمار می رود.

وی، بر شفاف سازی فعالیت ها، برنامه ها و ارتقاء شاخص های تربیتی مدارس تأکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای کیفیت بخشی به برنامه ها و وفعالیت های پرورشی و تربیتی اجرای طرح اعزام مناسبتی مبلغان و سخنوران دینی در ایام ملی و مذهبی به مدارس است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر جذب افراد توانمند جهت پاسخگویی به شبهات دینی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی دانش آموزان تأکید کرد و ادامه داد: غفلت از حوزه تربیتی و عدم پاسخگویی به نیازها و شبهات دانش آموزان زمینه ساز سوء استفاده جریان نفاق برای فتنه انگیزی و غبار آلودسازی فضا را فراهم می آورد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، از طرح امین به عنوان طرحی اثرگذار در تربیت دانش آموزان مدارس یاد کرد و افزود: تبیین دقیق آموزه‌های دینی مهمترین وظیفه مسئولان آموزشی و تربیتی است.

به گفته موسوی نژاد، مسجد، مدرسه و منزل سه رکن اصلی تربیت دینی دانش‌آموزان می باشد و در این میان معلمان مدارس و روحانیون نقش پررنگ تری ایفا می نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار