مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه :

جامعه‌ فرهنگیان با تمام توان حامی مردم فلسطین هستند

زنجان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه تمدنی که به دست دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایجاد خواهد شد تمدن نوین مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت معلمان و جامعه فرهنگی با تمام توان پشتیبان مردم فلسطین هستند.

کد مطلب: ۱۴۱۲۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
جامعه‌ فرهنگیان با تمام توان حامی مردم فلسطین هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز گفت: امروز ما شاهد صدور انقلاب اسلامی به سایر نقاط جهان هستیم و در واقع به لحاظ مبانی این صدور انقلاب یعنی تفکر انقلاب اسلامی صادر شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه صدور انقلاب اسلامی در تفکرات و اندیشه‌ها رخ داده است، اضافه کرد: امیدواریم با این تفکر به زودی شاهد فروپاشی اسرائیل غاصب و کودک کش باشیم.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگیان و معلمان همپای سایر بخش های ایران اسلامی پشتیبان فلسطین هستند افزود: امروز شاهد این هستیم که اسرائیل به دنبال کشتار دسته جمعی کودکان و زنان است و این نشان از خوی وحشی‌گرایانه اسرائیل است و جامعه فرهنگیان براساس وظیفه شرعی و انسانی با تمام توان پشتیبان مردم مظلوم فلسطین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید بیان کرد: تمدنی که به دست دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایجاد خواهد شد، تمدن نوینی است که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند.

وی با قدردانی از اولیا و مربیان برای کمک به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: امیدواریم سال تحصیلی جدید پر از برکت و معنویت و باورهای غنی مبتنی بر اسلام باشد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه 24 تا 30 مهرماه به عنوان هفته بزرگذاشت پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است، اضافه کرد: با این حال بنده معتقدم کل سال تحصیلی فرصتی برای تقویت ارتباط بین اولیا و مربیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه تربیت یک فرآیند است که یک معلم به تنهایی قادر به اجرای آن نیست بلکه با همکاری اولیا محقق خواهد شد، افزود: ذره‌ای کوتاهی در این حوزه موجب خلل در روند تعلیم و تربیت خواهد شد.

وی با اشاره به نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش به گسترش مشارکت اولیا در امور مدارس و استفاده از پتانسیل خانواده ها است، افزود: مشارکت داوطلبانه اولیا در امور تربیتی، تحصیلی و تمامی برنامه ها و رویدادهای مدارس، یکی از موضوعات مورد توجه متولیان تعلیم و تربیت در کشور است.

این مقام مسئول افزود: اولیای دانش آموزان، این حق را دارند که در مباحث تربیتی، آموزشی و اجرایی، ناظر بر عملکرد کادر مدرسه باشند و مدیران مدارس نیز می توانند در صورتی که اولیا تخصص یا مهارت ویژه ای دارند از تخصص آنان در مدیریت هرچه بهتر امور مدرسه استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت شناسایی توانمندیهای اولیا در جهت کمک به مدرسه، گفت: به همین علت هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس، مدیر موظف است فرمی را که به منظور شناسایی مهارت های اولیا تهیه شده است در اختیار آنان قرار دهد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در هفته اول مدارس با چالش‌هایی مواجه بودیم که خوشبختانه در هفته‌های بعدی برطرف شد، اضافه کرد: متاسفانه در گذشته تلاش زیادی برای تامین نیروی انسانی نشده بود و ما با مشکلاتی مواجه شدیم. هرچند که دانشگاه فرهنگیان راهکاری برای ورود نیروها به آموزش و پرورش است، اما در سنوات گذشته در سالی مثل سال ۱۳۹۴ فقط 5 هزار نفر در این دانشگاه پذیرفته شده است که پاسخگوی نیازها نیست چون ما 60 هزار نیرو در این حوزه نیاز داشتیم.

وی با اشاره به اینکه هدفگذاری برای سال جدید پذیرش 60 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان است، گفت: قطعا این پذیرش مشکلات را حل خواهد کرد.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار