خطیب نماز جمعه شهرستان ملارد:

اتحاد و همدلی مردم سراسر جهان موجب پیروزی حق در برابر دشمنان می‌شود

ملارد(پانا) - امام جمعه شهرستان‌ ملارد در خطبه‌های نماز جمعه، اتحاد و همدلی را رمز موفقیت و پیروزی مردم در برابر دشمنان دانست که موجب ایجاد حس همبستگی بین آنها می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۲۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اتحاد و همدلی مردم سراسر جهان موجب پیروزی حق در برابر دشمنان می‌شود

حجت‌السلام‌والمسلمین مهدی خوبانی، امام جمعه شهرستان ملارد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به اهمیت وجود اتحاد و همدلی بین مردم سراسر جهان، عنوان کرد: خداوند در قران کریم بارها وعده حق داده و به بندگان خود حق دفاع از جان و مال در برابر دشمنان را داده است؛ چراکه خداوند ظالمین را دوست ندارد و کسانی که ظلم را می‌پذیرند و متحمل می‌شوند را به دفاع از حق دعوت کرده است.

وی ادامه داد: ما معیارهای زیادی در دین اسلام داریم که می‌توانیم با قرار دادن آنها به عنوان الگو در زندگی‌‌مان با مردم مظلوم متعهد شویم و برای دفاع و مقاومت در برابر دشمن، به آنها انگیزه دهیم؛ چراکه با این کار نه تنها شاهد همبستگی بین ملت کشور خودمان می‌شویم، بلکه می‌توانیم حس همدلی را در سراسر جهان با کشور‌هایی که متحمل ظلم هستند نیز ببینیم‌.

خوبانی با مرور اتفاقات اخیر که در فلسطین رخ داد، افزود: عاملان اصلی وجود جنگ و ایجاد ناامنی در کشور های مظلوم، کشورهایی هستند که خوی استعمارگری دارند و با هدف کشتار و تضعیف پایه‌های دینی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی کشورهای مظلوم به آنها با بی‌رحمی حمله می‌کنند، اما با توجه به سخنان و وعده‌های خداوند متعال در قرآن که مردم را به دفاع و مقاومت دعوت کرده است، نباید به آنها اجازه غارت و کشتار داد؛ زیرا آنها حق ندارند امنیت و آرامش یک ملت را دچار تشویش کنند.

امام جمعه ملارد افزود: عملیات «طوفان‌الاقصی» نیز این‌ بار مظهر اتحاد مردم کشور فلسطین با دیگر کشورهای مسلمان از جمله ایران شد و هشداری محکم بود که دشمنان سرسختی مثل رژیم کودک‌کُش اسرائیل بدانند مردم فلسطین تنها نیستند و خاک آنها حرمت دارد؛ پس مردم دیگر کشورها نیز می‌توانند نقشی پررنگی در پیروزی کشور مظلوم فلسطین داشته باشند.

وی تأکید کرد: با حضور در مجالس آگاهی‌افزایی و راهپیمایی‌هایی مثل حمایت از مقاومت مردم فلسطین و عملیات طوفان الاقصی، می‌توانیم نسبت به اتفاقات جهان آگاه باشیم و با انتشار اخبار صادق جامعه‌ای را آگاه کنیم و پشت کشور‌هایی مثل فلسطین که سال‌های زیادی است ‌متحمل ظلم و زورگویی هستند، بایستیم.

دانش‌آموزخبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار