نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

تکیه بر تقوا، دانش و توکل، سه رکن مهم تربیتی است

رسالت اصلی مدارس شاهد، انتقال ارزش‌های شهدا و ایثارگران به نوجوانان نسل امروز است

سمنان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه تکیه بر تقوا یعنی خودمراقبتی، دانش و توکل، این سه در کنار هم سه رکن مهم تربیتی است که باید سرلوحه مربیان تربیتی و علم آموزان قرار گیرد، گفت ارکان تقوا، دانش و توکل، هر سه ایجادکننده فضای سالم تربیتی در جامعه است.

کد مطلب: ۱۴۱۲۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تکیه بر تقوا، دانش و توکل، سه رکن مهم تربیتی است

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، در گردهمایی مدیران مدارس شاهد استان سمنان، با عنوان این مطلب که هرکس اخلاص در عمل و توکل به خدا داشته باشد، موفق و پیروز است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که تاثیرگذاری مدیران و مربیان تربیتی بر روی دانش آموزان زیاد است؛ بنابراین باید بنا به گفته مقام معظم رهبری، یکی از اهداف تربیتی جامعه امروز، با توجه به استعداد گوناگون دانش آموزان، ثتربیت افرادی مسئولیت پذیر در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند در آیه ۱۳ سوره حجرات فرمود تقوا انسان را به کرامت می‌رساند، تصریح کرد: همه آموزه‌های دینی به کرامت ختم می‌شوند. خداوند می‌فرماید همه عالم را برای انسان‌ها خلق کرده‌ایم، انسان‌ها را نیز برای عبادت آفریدیم، عبادت را نیز برای تقوا قرار داده‌ایم تا انسان روشن شود؛ حاصل تقوا هم دانایی در عقل و اندیشه و توانایی در اراده است، هر کسی باتقوا شود، قوی و قدرتمند زندگی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه توکل بر خداوند متعال، بالاترین و ارزشمندترین سرمایه زندگی انسان است، اظهار کرد: توکل بر خداوند بالاترین و ارزشمندترین سرمایه ای است که انسان می تواند داشته باشد، افزود: آنچه در قرآن کریم در این خصوص به انسان توصیه شده است، توکل بر خداوند بزرگ و اعتماد او به پروردگار جهانیان است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، در ادامه ضمن عرض تبریک پیروزی ملت فلسطین در برابر اسرائیل، افزود: آنچه بیش از هرچیز دیگری صهیونیست ها را خشمگین کرده، شکسته شدن اقتدار پوشالین آنها در عرصه بین المللی است. بدون تردید این شکست غیرقابل ترمیم، به محو شدن رژیم جعلی صهیونیستی از نقشه جهان منجر خواهد شد.

رسالت اصلی مدارس شاهد، انتقال ارزش های شهدا و ایثارگران به نوجوانان نسل امروز است

وی با عنوان این مطلب که رسالت اصلی مدارس شاهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌ها و باورهای شهدا و ایثارگران به دانش‌آموزان و نوجوانان نسل امروز است، گفت: فرهنگ حاکم بر مدارس شاهد، فرهنگ ایثار و شهادت است که باید آموزگاران و دانش آموزان این مدارس، سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: باید همواره خود را مدیون شهدا بدانیم و در راه شهدا حرکت کنیم تا در روز قیامت پاسخی برای آنها داشته باشیم؛ چرا که آنها امنیت، عزت، شرف، حکمت و مصلحت را برای ما به ارمغان آوردند. اگر شهدا نبودند، هر یک از فراز و نشیب‌های انقلاب کافی بود تا کشور تجزیه شود؛ اگر شهدا نبودند، در دفاع مقدس نامی از انقلاب و ایران باقی نمی‌ماند و در فتنه‌های مختلف امکان عبور انقلاب از آن فتنه‌ها وجود نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، با تاکید بر اینکه آگاهی و جهاد علمی دانش آموزان و دانشجویان، خنثی کننده توطئه‌ها است، اظهارکرد: اتحاد و همدلی فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان در تمامی عرصه‌ها ستودنی است و با توکل بر خدا، پیروی از بیانات مقام معظم رهبری، همراهی مسئولان و کوشش دانش آموزان، شاهد رشد و شکوفایی در عرصه تعلیم و تربیت به عنوان بنیادی‌ترین نهاد کشور خواهیم بود و علم و آگاهی و جهاد علمی دانش آموزان در کنار مربیان، خنثی کننده تمام توطئه‌های بیگانگان است.

وی در پایان افزود: هر علمی که برای مردم و جامعه مفید است، ارزشمند است و نمونه عینی آن را در دوران کرونا شاهد بوده‌ایم که چگونه علم و عمل اسلامی در کشورمان بیماری منحوس را خنثی کرد و موجب اقتدار و عزت و استقلال کشور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار