مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

13 آبان ماه، ظهور معرفت و شناخت دانش‌آموزان نسبت به رسالت جهانی است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، هدف از شرکت دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در راهپیمایی 13 آبان ماه امسال را ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین و ستمدیده غزه عنوان کرد و گفت 13 آبان ماه، ظهور معرفت و شناخت دانش‌آموزان نسبت به رسالت جهانی است که باید برای آنان به طور کامل تبیین شود.

کد مطلب: ۱۴۱۳۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
13 آبان ماه، ظهور معرفت و شناخت دانش‌آموزان نسبت به رسالت جهانی است

سید جمال وزیری، در هفدهمین نشست هم اندیشی کارگروه جامعه فرهنگیان و دانش آموزان با محوریت برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان و روز دانش آموز، با بیان اینکه دانش آموزان را باید از فلسفه و حکمت استکبارستیزی آگاه کنیم، خاطرنشان کرد: باید مسئولیت و نقش دانش آموزان را در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تبیین کرد تا بتوانند نقش خود را در معادلات جهانی درک کنند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد های انقلاب اسلامی شکل گیری هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان است، افزود: یوم الله سیزدهم آبان ماه، روز دانش آموز است؛ بنابراین با همراهی تشکل‌های دانش‌آموزی و سایر مسئولین مرتبط، یقینا دانش‌آموز محور خواهد بود‌.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر این مطلب که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، جذب حداکثری باید در اولویت باشد، اظهار کرد: سعی شود تا راهپیمایی 13 آبان ماه، با شادی، نشاط و پویایی در بین دانش آموزان همراه باشد تا مخاطبان بیشتری را جذب نموده و اثرات بیشتری را بر جا بگذارد.

وزیری، ضمن تشکر از کمیته های حاضر، از آنان خواستار شد تا از برنامه های تکراری پرهیز و با روی آوردن به کارهای خلاقانه و جدید در تقویت برنامه کمک کرده و سبب جذب دانش آموزان در این راستا شوند.

وی با بیان اینکه در 13 آبان ماه، دانش آموزان ما باید بلوغ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خودشان را به ظهور برسانند، تصریح کرد: از مدرسه تراز نظام جمهوری اسلامی هم همین انتظار است که دانش آموزان ما از یک بلوغ کامل سیاسی و ... برخوردار باشند. دانش آموزان ما رسالت دارند آنچه که در دنیا می گذرد، درک کرده و در روز 13 آبان ماه، بصیرت و درایت خودشان را باید به منصه ظهور برسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه دانش آموزان ما در راهپیمایی 13 آبان ماه، توانمندی های خودشان و دستاوردهای نظام را در عرصه ملی و در عرصه بین المللی تبیین می کنند، گفت: دستگاه اجرایی آموزش و پرورش نیز در روز 13 آبان، تمام دستاوردها و توانمندی های خودش را به منصه ظهور خواهد رساند.

وزیری افزود: ما همچنان پیرو آن دانش آموز 13 ساله ای هستیم که در آن موقعیت خاص، رسالت خودش را درک کرده و به مقابله مستقیم با دشمن پرداخت. آن دانش آموز به ما اثبات کرد که ظلم در هر زمانی اتفاق بیفتد، باید جلوی آن ایستادگی کرد. آن زمان حمله مستقیم نظامی بود ولی امروز حمله غیرمستقیم فرهنگی است. تهاجم فرهنگی، جنگ ترکیبی شناختی است که دشمن راه اندازی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار