معاون پرورشی آموزش و پرورش قم عنوان کرد

ضرورت معرفی خط ملی نماد 1570 به دانش آموزان، معلمان و خانواده ها

قم(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بر ضرورت معرفی خط ملی نماد با شماره 1570 به عموم دانش آموزان و معلمان و خانواده ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت معرفی خط ملی نماد 1570 به دانش آموزان، معلمان و خانواده ها

حجت‌الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معاونت پرورشی و آموزشی دو رکن اساسی در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: تجلی‌گاه این دو رکن در مدارس است اما در عین این‌که رسالت تربیتی و آموزشی را پیش می‌بریم بایستی دانش‌آموزان را با راه‌کارها بیشتر آشنا کنیم.

امینیان مطرح کرد: مددکاری اجتماعی فرآیندی است که به تدبیر و پی‌گیری نیاز دارد و در این خصوص همه ارکان یک مدرسه، باید دست در دست هم دهند و میدانی برای آن طراحی کنند.

وی گفت: مددکاری اجتماعی فرآیندی است که با معلمان، مشاوران، مربیان، روحانی مدرسه، معاونان و مدیران شکل می‌گیرد و با رصد به‌موقع آنان پی‌گیری و خنثی می‌شود.

امینیان افزود: دانش‌آموزان ممکن است در شرایط بحرانی و آسیب‌پذیر قرار بگیرند که نیاز به یاری داشته باشند و خودشان نتوانند مشکل را حل کنند یا به تمام ابعاد آن اشراف نداشته باشند. در این میان نقش مددکاران اجتماعی روشن می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم عنوان کرد: دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند که باید پیش از آن با راه‌های درمان و مکان‌های مراجعه آشنا شد. در این خصوص خوب است با خط ملی نماد ۱۵۷۰ آشنا شویم و آن را به دانش‌آموزان، مربیان و خانواده‌ها معرفی کنیم تا در لحظه بروز حادثه و قبل از آن، از خدمات مشاوره‌ای این خط مدد بگیریم.

وی گفت: خدمات مشاوره‌ای خط ملی نماد ۱۵۷۰ محدود به دانش‌آموزان نبوده و تمام فرهنگیان عزیز و حتی والدین محترم در شرایط دشوار و بحرانی مانند افسردگی‌ها، اضطراب‌ها و... می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی این خط استفاده کنند.

امینیان در پایان اضافه کرد: هرچند که در حوزه مددکاری اجتماعیِ مدارس و دانش‌آموزان، از راه‌هایی مانند تماس‌های مشاوره‌ای و مراجعه به مراکز درمانی آموزش و پرورش می‌توان بهره برد؛ اما بهتر است که فرآیند مددکاری اجتماعی در وهله‌ی اول، در همان مدرسه و به مدد مدیران، معلمان و مربیان تشکیل و دنبال شود. در این صورت بایستی از تجربه‌های کادر مدرسه و به‌خصوص مشاوران و روحانیون مدرسه نهایت استفاده را کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار