معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران:

برنامه فراگیر پرورشی یک حرکت علمی و قدمی برای تقویت نقش تربیتی معلمان است

برنامه فراگیر با رویکردهایی که دارد سردرگمی‌های دانش‌آموزان درخصوص فعالیت‌های پرورشی را برطرف می‌کند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت برنامه فراگیر پرورشی حرکتی بسیار خوب است که بر پایه تفکر علمی برنامه‌ریزی شده، اجرای آن نیز علمی خواهد بود و  ذیل ۵ هدف اصلی ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی تعریف شده است.

کد مطلب: ۱۴۰۹۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه فراگیر پرورشی یک حرکت علمی و قدمی برای تقویت نقش تربیتی معلمان است

سیداحمد موسوی در گفت‌وگو با پانا در رابطه با اجرایی‌شدن برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدارس اظهار کرد: «این طرح حرکتی بسیار خوب است که بر پایه تفکر علمی برنامه‌ریزی شده، اجرای آن نیز علمی خواهد بود و ذیل ۵ هدف اصلی ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی تعریف شده است.»

موسوی در ادامه ارزیابی خود را نسبت به این برنامه بیان کرد و گفت: «مجموعه پرورشی و فرهنگی نسبت به این کار بسیار مثبت نگاه می‌کند و لازم است از آن پشتیبانی و حمایت کند و نسبت به فراهم ساختن زیرساخت‌هایی مانند نیروی انسانی، امکانات و اعتبارات اهتمام ورزد.»

وی افزود: «برنامه فراگیر با رویکردهایی که دارد سردرگمی‌های دانش‌آموزان در خصوص فعالیت‌های پرورشی را برطرف می‌کند.»

معاون پرورشی و فرهنگی ادراه‌کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اهمیت جذاب‌سازی برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای دانش‌آموزان در مدارس تاکید کرد: «ذیل اهداف این برنامه، ویژگی‌هایی از آن مانند هدفمند بودن، داشتن قالب و ساختار مشخص، هویت بخش بودن، تمرکززا بودن، مخاطب‌محور بودن، مشارکت‌محور بودن، عدالت‌محور بودن و انعطاف‌پذیر بودن جذابیت‌های زیادی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.»

وی به اهمیت احیای نقش تربیتی مدیران و معلمان اشاره کرد و گفت: «در سند تحول بنیادین همه معلمان، مربی تعریف شده‌اند و رابطه بین معلم و دانش‌آموز، مربی و متربی است و مدیر مدرسه نقش محوری دارد. بنابراین زمانی که مدیر کارنامه پرورشی و معنوی دانش‌آموزان را رصد می‌کند، نقش او در حوزه تربیتی حتماً پررنگ‌تر خواهد بود. چرا که مدرسه در حال مقایسه با سایر مدارس است.»

موسوی افزود: «باتوجه به حجم فعالیت‌ها، زمانی که گفتمان سازی و فهم مشترک ایجاد می‌شود دانش‌آموزان با سوالاتی مواجه می‌شوند و نیاز به راهنمایی و مشورت معلمان پیدا می‌کنند و این، قدمی برای تقویت نقش تربیتی و مربی‌گری معلمان است.»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران درخصوص جذب حداکثری دانش‌آموزان بیان کرد: «مدیران باید در جلسات متعدد مراسم‌های آغازین و صبحگاه، جلسات اولیا، شورای دبیران و کانال‌های اطلاع‌رسانی، برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی را مطرح و تبیین کنند.»

وی در پایان خطاب به مسئولان پرورشی و فرهنگی گفت: «همه ما باید با جدیت فراوان از برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی حمایت کنیم و حتی لازم است معاونت پرورشی و فرهنگی تیزرهایی تلویزیونی در باب فعالیت‌ها داشته باشد و با تبلیغ و گفتمان‌سازی، دانش‌آموزان را به ثبت‌نام تشویق کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار