گلایه از اجرایی نشدن مصوبه حمل و نقل رایگان دانش‌آموزان استثنایی

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار مازندران و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در استانداری به موضوع ایاب و ذهاب رایگان دانش‌آموزان استثنایی اشاره و ذر خصوص اجرایی نشدن آن از سوی شهرداری گلایه کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
گلایه از اجرایی نشدن مصوبه حمل و نقل رایگان دانش‌آموزان استثنایی

حسین کمالی از اجرایی نشدن مصوبه حمل و نقل رایگان دانش‌آموزان استثنایی از مسئولین مرتبط گلایه کرد و خواستار اجرای فوری آن شد.

معاونت خدمات شهری به عنوان نماینده شهرداری مرکز استان بیان کرد: در راستای اجرای این مصوبه الزامی برای شهرداری ساری وجود ندارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: در بند «د» تبصره ۵ بودجه سال ۱۴۰۲، بندی قرار دارد که در بحث توسعه حمل و نقل عمومی داخل شهری بحث ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنائی را هم در کنار این موضوع قرار داده است.

سید سروش ساداتی جمالی گفت: حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع را در قالب انتشار اوراق در اختیار گذاشتند که شهرداری با هماهنگی وزارت کشور بتواند این کارها را انجام دهد.

ساداتی عنوان کرد: انتظار ما این است که امسال بابت ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در سطح استان مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین ۲۴ خرداد نامه‌ای از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به استانداران سراسر کشور برای تامین حمل و نقل رایگان دانش‌آموزان استثنایی ابلاغ شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها در آموزش و پرورش استثنایی، زندگی روزمره این فرزندان در جامعه است و ما تلاش می‌کنیم که این افراد بتوانند حداقل‌های زندگی را در جامعه بیاموزند.

وی گفت: ۵۵ مدرسه با دو‌ هزار و ۶۸۴ دانش آموز با نیازهای ویژه در مازندران فعال هستند؛ ما باید تمام تمرکز را برای تعلیم و تربیت این دانش آموزان داشته باشیم، ولی هزینه سرویس ایاب و ذهاب و درمان برای خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار کمرشکن است.

در پایان سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران و رئیس شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: تمامی شهرداری‌ها خصوصاً شهرداری مرکز استان در فوری‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن قبل از آغاز سال تحصیلی نسبت به اجرای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اقدام کنند.

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار