مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور:

اطلس فرهنگی در شهرستان نور اجرایی می‌شود

بیشتر مدارس شهرستان نور بیش از ۵٠ سال قدمت دارند

نور (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور گفت امسال اطلس فرهنگی با موضوع آسیب‌های دانش‌آموزی برای نخستین بار در نور رونمایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۸۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اطلس فرهنگی در شهرستان نور اجرایی می‌شود

حسن ولی‌پور به پانا گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۴ هزار دانش آموز در ۱۰۶ واحد آموزشی شهرستان نور مشغول به تحصیل شدند.

ولی پور با اشاره به ساماندهی حدود ۹۰۰ نفر از فرهنگیان افزود: برای مدارس شهرستان در قالب پروژه مهر و کارگروه‌های شش‌گانه آمادگی لازم از نظر فضای فیزیکی و امکانات اولیه مورد نیاز و استقبال از دانش‌آموزان فراهم شد.

وی گفت: امسال با کمک بازنشستگان فرهنگی، معاونان مدارس و همراهی اداره کل و مجموعه آموزش و پرورش توانستیم از طریق نیروهای جایگزین مشکل کمبود نیرو در مدارس را رفع کنیم.

وی عنوان کرد: بیشتر مدارس در شهر و روستاهای شهرستان نور بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و این مدارس باید تخریب شوند که هزینه آن از طریق مولدسازی و فروش املاک بدون استفاده آموزش و پرورش امکان‌پذیر است و این از مهم‌ترین گام‌ها در مسیر نوسازی مدارس است.

ولیپور با اشاره به تهیه و تدوین اطلس فرهنگی در حوزه پرورشی بیان‌ کرد: امسال اطلس فرهنگی با موضوع آسیب‌های دانش‌آموزی برای نخستین بار در شهرستان نور رونمایی می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش نور با اشاره به اینکه اطلس فرهنگی گام بسیار مهم در آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: در این اطلس برنامه‌ها باید طوری تنظیم شود که ناظر بر رفع آسیب‌های اجتماعی به دانش‌آموزان باشد و از برنامه‌های بی‌هدف و بدون نتیجه جلوگیری شود.

ولیپور گفت: هدف آموزش و پرورش دستیابی به تمدن نوین اسلامی است و مسیر این دستیابی به عنوان سند تحول بنیادین است که همه برنامه‌ها برگرفته از متن این سند است.

وی بیان کرد: در اجرای سند تحول بنیادین ۱۵ قانون نیاز داریم که نخستین قانون رتبه‌بندی معلمان بود که اجرای شد و امیدواریم قوانین بعدی توسط وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی تنظیم شود و سرعت اجرای این سند افزایش پیدا کند.

دانش آموز خبرنگار: دانیال عسگر شهبازی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار