یک دانش‌آموز البرزی در گفت‌وگو با پانا:

مقطع متوسطه دوم بسیار آینده‌ساز، حساس و چالش‌برانگیز است

کرج (پانا) - یک دانش‌آموز رشته تجربی ناحیه ۳ کرج عنوان کرد مقطع متوسطه دوم بسیار آینده‌ساز، حساس و چالش‌برانگیز خواهد بود. همین موضوع نیز اضطراب دانش‌آموزان پایه دهمی را که تازه به دبیرستان وارد شده‌اند را دوچندان کرده است. پس با برنامه‌ریزی دقیق و معقول می‌توان از چالش‌های کنکور و مقطع متوسطه با موفقیت عبور کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مقطع متوسطه دوم بسیار آینده‌ساز، حساس و چالش‌برانگیز است

با بازگشایی مدارس و آغاز فصلی نو از تحصیل و علم آموزی، دانش آموزان هر یک به نحوی خود را آماده چالش های سال تحصیلی جدید کرده و در صدد رشد و شکوفایی خود، تلاش می کنند.

ترنم حسن زاده، دانش آموز رشته تجربی از حس و حال آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «پس از گذراندن تعطیلات سه ماهه تابستان بار دیگر فصلی نو از تحصیل و علم‌ آموزی را آغاز می‌کنیم. شور و شوق دانش آموزان و خانواده هایشان برای خرید لوازم‌التحریر نو، هیاهوی صبحگاهی خیابان ها و دیدار با دوستانمان همه و همه حس و حال شیرینی به بازگشایی مدارس می‌بخشند.»

وی همچنین اضافه کرد: «مسلما استرس و اضطراب نیز برای دانش آموزان به ویژه در مقاطع متوسط اول و دوم حسی رایج و طبیعی است. حجم فراوان مطالب درسی، شب‌های پراسترس امتحانی و پرسش‌های کلاسی همگی عواملی هستند که به اضطراب ما می افزایند؛ اما مسلما در صورت تلاش و برنامه ریزی روتین و معقول می توانیم به شکل کارآمد و مفید این احساس را مدیریت کنیم.»

این دانش آموز در رابطه با اهمیت مقطع متوسطه دوم و چالش های مرتبط با آن اظهار کرد: «بدون شک سه سال تحصیلی مقطع متوسطه دوم بسیار آینده ساز، حساس و چالش برانگیز خواهد بود. همین موضوع نیز اضطراب دانش آموزان پایه دهمی را که تازه به دبیرستان ورود کرده‌اند را دوچندان کرده است. حجم گسترده مطالب و دروس تخصصی، زمان مطالعه ناکافی و تمرینات سنگین بدون شک برای ما چالش‌برانگیز خواهد بود.»

وی بیان کرد: «همچنین این روزها موضوع قابل توجه همه ما کنکور و تغییرات ضد و نقیض و غیرقابل پیش‌بینی آن است. طبق گفته ها مدتی دروس عمومی از کنکور حذف شده بود، اما این روزها صحبت از بازگشت آن به کنکور به گوش می رسد. همین بی ثباتی و عدم اطمینان از بازگشت دروس عمومی موجب سردرگمی کنکوری ها و دانش آموزان دبیرستانی می شود که خود چالش بزرگی محسوب می‌شود.»

حسن زاده خاطرنشان کرد: «با وجود تمامی دغدغه ها و چالش ها هنوز هم معتقدم برنامه ریزی روتین و معقول به همراه تست زنی روزانه و انجام تمرینات مکرر می تواند در این مقطع بسیار کمک کننده باشد. دوره سه ساله تحصیل در دبیرستان هرچند سخت و چالش برانگیز است، اما معتقدم این دوره زمانی جزو خاطره‌انگیزترین و دلنشین‌ترین سال های عمرمان خواهد بود و اگر با تمرین مکرر و جدیت کافی در فراگیری دروس از آن عبور کنیم، سختی های آن نیز برایمان شیرین می‌شوند.

این دانش آموز در پایان یادآوری کرد: «امید است مسئولین و مدیران حوزه آموزش و پرورش تصمیمات خود را مبنی بر بازگشت دروس عمومی به کنکور و امتیازبندی دروس تخصصی زودتر اعلام کنند تا کنکوری ها بیش از این دچار سردرگمی نشوند و فرصت کافی برای تکمیل دروس داشته باشند. همچنین خوب است مدارس مقطع متوسطه دوم نیز با برگزاری کلاس های تست زنی و کار کردن روی دروس تخصصی در کاهش استرس دانش آموزان کنکوری موثر باشند.»

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار