هدایت و تربیت دانش آموزان با چالش های جدی مواجه است

ارومیه (پانا)- معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مباحث روانشناسی در حوزه های تربیتی یک ضرورت است چرا که با توجه به تغییرات به وجود امده در سبک زندگی، تسلط و گسترش فن آوریهای نوین امر هدایت و تربیت با چالشهای جدی مواجه است.

کد مطلب: ۸۱۵۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
هدایت و تربیت دانش آموزان با چالش های جدی مواجه است

قدرت اله قاسمی در نشست آسیب شناسی و تقویت برنامه های مشاوره افزود: اگر زمانی در محیطهای آموزشی افت تحصیلی به عنوان یک مشکل اساسی مطرح بوده با توجه به تغییر در شکل زندگی امروز آفتهای متعدد از قبیل شکاف نسلها، گسترش فضای مجازی ، فن اوریهای نوین، پرخاشگری و انزوا طلبی جریان شکل گیری تربیت را با مشکل مواجه ساخته است.

وی بیان کرد: خانواده ها امروز به مشاوران اعتماد ویژه دارند و با آنها در ارتباط با مشکلات فرزندانشان به مشورت می نشینند.

قاسمی اظهار کرد: شایسته است برای غلبه براین مشکلات به حوزه مشاوره بیش از پیش توجه شود و باید باور داشته که وجود یک مشاور کاربلد و دارای دانش بالای علمی می تواند بخش اعظمی از ناسازگاری ها و ناهنجاریها را به صورت عملی حل کند.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه ویژه مدارس شاهد لازم است تا به امور تحصیلی و تربیتی دانش اموزان توجه ویژه شود به جهت اینکه شرایط و امکانات و توانایی بکارگیری نیروهای متخصص در این مدارس مهیاست.

قاسمی اذعان کرد: باید تلاش شود از همه ظرفیت مدارس در جهت تسهیل جریان تربیتی در مدارس شاهد استفاده شود تا فضای مطلوب برای پرورش دانش آموزان و متعادل فراهم شود.

در این نشست مشاوران مدارس شاهد ارومیه مشکلات بهداشت روانی دانش اموزان را مطرح و به ارائه راهکارهای لازم پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار