صادق صادقی*

مرد مردستان طاها می‌آید

هم نام رسول خداست هرچند کسی به خود این جسارت را نمی‌دهد که او را با این نام مخاطب قرار دهد. مادرش از تباریست که به اسحاق می‌رسد و پدرش به اسماعیل. فرزندی که به جرات می‌توان گفت خالص‌ترین نواده یعقوب نبی است. از آدم تا خاتم همه آمدند تا مقدمه آمدنش باشند.

کد مطلب: ۱۴۰۶۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

هاشم جد پیامبر اسلام (ص) در شامات مسموم شد و فرزندش شیبه از بیم آنکه گزندی به او وارد آید تا بزرگسالی، عبدالمطلب خطاب می‌شد، عبدالله پدر پیامبر اسلام به علت بیماری مرموزی در نزدیکی یثرب دار فانی را وداع گفت. بارها کوشیدند تا محمد صلی الله علیه و آله و سلم را ترور کنند اما هر بار شکست می خوردند.

علی علیه السلام در محراب مسجد کوفه ترور شد. حسن علیه السلام مسموم شد و حسین علیه السلام در کربلا به همراه خاندانش به شهادت رسید. بنی امیه کوشید تا علی بن الحسین علیه السلام را نیز در کربلا به شهادت برساند.

اما هنگامی که کاروان اسرای عاشورا به کوفه رسیدند فرزند نحس زیاد، هنگامی که علی بن الحسین را زنده یافت با تعجب پرسید مگر علی بن الحسین را نکشتند؟ و پاسخ شنید: پدرم حسین بن علی علیه‌السلام به خاطر ارادتی که به پدرش علی بن ابیطالب علیه‌السلام داشت، تمامی فرزندانش را علی می‌نامید. علی اکبر، علی اوسط و علی اصغر. در کربلا علی اکبر و علیه اصغر به شهادت رسیدند. اما علی اوسط ماند تا نسل امامان ادامه یابد. سجاد را نیز مسموم ساختند و پس از آن باقر علیه السلام را با سم و از طریق پوست به شهادت رساندند. کاظم و رضا علیهما سلام نیز همانند پدر بزرگوارشان امام صادق علیه السلام به شهادت رسیدند. امام جواد در جوانی مسموم شد اما پیش از شهادت گوهر امامت را به امام هادی علیه السلام سپرد.

امام عسکری علیه السلام در فضای سنگین لشکرگاه وزیر شدیدترین نظارت‌ها دردانه خداوند را از دختر پادشاه روم که نسبش به عیسی علیه السلام می‌رسید به ثمر رساند. امامت را به محمد علیه السلام که مهدی خطابش می‌کردند واگذار کرد. میراث امامت و خونخواهی اولیا خداوند به کسی سپرده شد که تلاش شده بود تا با از میان برداشتن پدرانش مانع از تولد او شوند. اما وعده خداوند حق بود. به همان گونه که خداوند در زبور داوود علیه السلام وعده داده بود زمین به بندگان صالحش خواهد رسید. و اینک آغاز امامت و رهبری آخرین منجی عالم بشریت است. مردی از نسل محمد صلوات الله علیه و آله و سلم. بر لبش شولای باران. شیرمرد بیشه عشق. مرد مردستان طاها. اینک دنیا منتظر است تا وعده الهی محقق شود. حالا جماعتی یک صدا فریاد می‌زنند: أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ. و آن مرد خواهد آمد همانگونه که گفته شده است.

کارشناس رسانه/ امروز خراسان جنوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار