مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

حضور اولیا در فرایند آموزش بهترین ابزار مدیریت کلاس درس است

شهرری یک (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در مراسم بازگشایی مدرسه در ناحیه یک شهرری، حضور اولیا در فرایند آموزش را تسهیل‌کننده و بهترین ابزار مدیریت کلاس درس در کنار کادر تربیتی مدرسه دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۶۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور اولیا در فرایند آموزش بهترین ابزار مدیریت کلاس درس است

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در مراسم بازگشایی دبستان شهید حبیب‌‌پور در ناحیه‌یک شهرری حاضر شد و ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، از برگزاری کلاس‌های توانمند‌سازی برای معلمان، مدیران و معاونان مدارس شهرستان‌های استان تهران خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این کلاس‌ها باعث بازدهی بیشتر آموزش برای دانش‌آموزان می‌شود؛ این کلاس‌ها نسبت به موضوعات مختلف، اطلاعات بهتر و کامل‌تری را به همکاران ما منتقل می‌کنند؛ برگزاری این دوره‌ها تاکنون باعث شده تا مدیران و معلمان ما ارتباط بهتر و صمیمی‌تری با دانش‌آموزان داشته‌ باشند.

وی اضطراب دانش‌آموزان ابتدایی در بدو ورود به مدرسه را امری طبیعی دانست و با تأکید بر یاری معلمان در این مسیر، عنوان کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به دلیل دور بودن از خانواده به استرس و اضطراب دچار می‌شوند و پیشنهاد ما این است معلمان و همکاران دلسوز فرهنگی در ایجاد آرامش به دانش‌آموزان مثل همیشه کمک کننده باشند.البته که اولیا هم می‌توانند کمک‌رسان باشد و حضور اولیا در فرایند آموزش بهترین ابزار مدیریت کلاس درس است.

بهرامی در خصوص مسئله اضطراب دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اذعان کرد: موضوع اضطراب دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی، برای ما نگران‌کننده است، زیرا باعث کاهش آرامش روانی آن‌ها می‌گردد؛ مؤثرترین راهکار برای آرامش و حضور کارآمد در کلاس، مشارکت و همراهی اولیا در فرایند آموزش، یادگیری و یاددهی است.

این مقام مسئول هماهنگی کادر تربیتی مدرسه را در افزایش آرامش دانش‌آموزان یکی از اساسی‌ترین نکات دانست و افزود: معاونین، مشاوران و مدیران مدارس باید برنامه‌های خوب و تربیتی را مد‌نظر قرار دهند تا بتوانند استرس دانش‌آموزان را به حداقل رسانند و با رعایت این نکات می‌توانیم آرامش را در دل‌های دانش‌آموزان جاری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص فعالیت معلم‌ها افزود: همکاران عزیز فرهنگی، در وهله اول می‌بایست آرامش خود را حفظ کرده و سپس انتقال‌دهنده این حس به دانش‌آموزان باشند، چرا که با توجه به نیاز‌های متفاوت نسل جدید، اگر همکاران ما توانایی بیشتری برای برقراری ارتباط با دانش‌آموز داشته باشند، دانش‌آموز نیز با آرامش و علاقه بیشتری درس را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: با تأمین برخی از تجهیزات ورزشی و تفریحی در دبیرستان‌ها و هنرستان‌های شهرستان‌های استان‌تهران، توانسته‌ایم انگیزه‌ای برای یادگیری بهتر دانش‌آموزان ایجاد کنیم و همچنین در مقطع ابتدایی با در اختیار قرار دادن تجهیزات برای بازی‌های آموزشی ، تلاش بر بازدهی بیشتر آموزش داشته‌ایم.

مسعود بهرامی در آخر گفت: امروزِ ایران محصول ۲۰ الی ۲۵ سال گذشته آموزش و پرورش است و هر آن‌چه را الان بکارید، در آینده‌ای نه چندان‌دور درو خواهید‌کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا هاشم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار