معاون آموزش متوسطه در نشست شورای سیاست‌گذاری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی مطرح کرد؛

پژوهش‌سراها مهمترین عرصه پرورش دانش‌آموزان خلاق و کارآفرین‌

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه پرورش دانش‌آموزان خلاق، نوآور، پژوهشگر و کارآفرین را در بستر پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی ممکن دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۵۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش‌سراها مهمترین عرصه پرورش دانش‌آموزان خلاق و کارآفرین‌

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست شورای سیاست‌گذاری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، گفت: طراحی موقعیت‌های جدید و خلاقانه یادگیری به‌منظور آموزش باکیفیت‌تر در بستری مناسب با هدف تربیت دانش‌آموزانی خلاق و پژوهشگر از اهداف مهم‌ تقویت و گسترش پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در سطح کشور است.

محمدمهدی کاظمی در ادامه با اشاره به سیاست توسعه و تجهیز پژوهشسراهای دانش‌آموزی در سطح کشور، تصریح کرد: با در نظر داشتن ضروت توسعه این بستر مهم یادگیری و پرورش دانش‌آموزان پژوهشگر با اولویت مناطق کمتربرخوردار اقدام به تاسیس و تجهیز پژوهش‌سراهای جدید در سطح کشور شده است و هم‌اکنون ۶۹۵ پژوهش‌سرا در حال فعالیت هستند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استقبال میلیونی دانش‌آموزان مقاطع مختلف از جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراها، اظهار داشت: استقبال دانش‌آموزان از پژوهش‌سراها نشان از رویکرد موفق وزارت آموزش و پرورش در ایجاد، توسعه، تجهیز و حمایت از این مجموعه‌ها در سطح کشور دارد.

وی در ادامه افزود: ارتقای کیفیت برنامه‌ها و برنامه‌ریزی به‌منظور حضور بیشتر و موثرتر دانش‌آموزان با حضور نیروی انسانی متخصص و آموزش‌دیده از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در سال تحصیلی پیش‌رو صورت خواهد گرفت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت پژوهش‌سراها در سال تحصیلی جدید، گفت: یکی از بخش‌های مهم در بازگشایی مدارس که برنامه‌ریزی دقیقی برای آن صورت گرفته است پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی است. انتخاب نیروی انسانی ماهر، ارائه تجهیزات، بازسازی، بهسازی و شاداب‌سازی محیط آن‌ها در دستور کار دبیرخانه کشوری، استان‌ها و مناطق بوده‌ است.

محمدمهدی کاظمی در پایان گفت: قطعا پرورش دانش‌آموزان خلاق، نوآور، پژوهشگر و کارآفرین برای حضور در عرصه زندگی واقعی و آموزش با رویکرد تربیتی نیازمند بسترهای واقعی و کاربردی دارد که پژوهش‌سراها از جمله مهم‌ترین و موثرترین آن‌ها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار