مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین جشن شکوفه‌ها:

دانش‌آموزان، والدین و معلمان ارکان اصلی پیش‌برد برنامه‌های آموزش و پرورش

تهران(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین جشن شکوفه‌ها، دانش‌آموزان، والدین و معلمان را از ارکان اصلی برای پیش‌برد اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۵۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان، والدین و معلمان ارکان اصلی پیش‌برد برنامه‌های آموزش و پرورش

آیین جشن شکوفه‌ها با حضور رضامراد صحرایی و دیگر مسئولان در دبستان دخترانه زهرا مردانی آذری در منطقه ۱۰ تهران برگزار شد.

علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم باشکوه ضمن عرض خیر مقدم و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: نوگلان کلاس اولی امروز اولین تجربه حضور در مدرسه را پشت سر خواهند گذاشت و انشالله سال تحصیلی پش‌رو برای تمام دانش‌آموزان، سالی سرشار از خیر و پیروزی به همراه فتح قله‌های موفقیت برای دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی شهر تهران پرداخت و گفت: آموزش و پرورش شهر تهران در حوزه معاونت آموزش ابتدایی، فعالیت‌های متنوع و فاخری انجام داده‌است که امروزه بعنوان یکی از برجسته‌ترین بخش‌های آموزش و پرورش شهر تهران محسوب می‌شود، زیرا بسیاری از ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های معاونت آموزش ابتدایی شهر تهران به عنوان الگویی برای سایر استان‌های کشور، در حال اجرا است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به برگزاری همایش بازی و یادگیری اشاره کرد و از برگزاری دوره‌های آموزش والدین برای ۱۲۰ هزار اولیای پایه اولی در شهر تهران خبر داد.

۴ محور مهم در حوزه معاونت آموزش ابتدایی

کریمیان به بیان ۴ محور مهم در حوزه معاونت آموزش ابتدایی پرداخت و گفت: عدالت‌محوری، مخاطب‌محوری، مشارکت‌پذیری و آینده‌پژوهی از محورهای مهم حوزه آموزش ابتدایی است که در این میان، مخاطب‌شناسی و مخاطب‌محوری به سه رکن اساسی یعنی دانش‌آموز، اولیا و معلمان همکار می‌پردازد که تمام فعالیت‌های حوزه آموزش ابتدایی بر اساس این سه رکن پیش می‌رود.

همچنین وی به موفقیت‌های آموزش و پرورش شهر تهران در حوزه معاونت آموزش ابتدایی اشاره کرد و افزود: امید است که مبحث آموزش خانواده‌ها در عصر دیجیتال تا پایان سال به صورت مداوم و مستمر فعالیت داشته باشد؛ همچنین درخصوص تولید مجلات رشد برای دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی همکاری‌هایی صورت گرفته‌است که معاونت آموزش ابتدایی شهر تهران اهتمام ویژه‌ای به کار گرفت.

مشارکت‌پذیری آموزش و پرورش شهر تهران با سازمان‌های درون و برون

کریمیان در پایان ضمن اشاره به مشارکت‌پذیری آموزش و پرورش با سایر مجموعه‌ها، گفت: حداکثر استفاده را از شرکای آموزشی و تربیتی درون و برون سازمانی در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها داریم؛ به‌عنوان مثال شهرداری شهر تهران در تمام فعالیت‌ها مشارکت می‌کند در نتیجه با وجود تمام شرکای تربیتی و آموزشی آموزش و پرورش، در یک فضای تعاملی و همکاری موجب هم‌افزایی و هم‌پوشانی شده‌ایم که این مسئله فرصتی فوق‌العاده برای شهر تهران به حساب می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار