وزیر آموزش و پرورش:

آموزش‌و‌پرورش زمینه‌ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است

هیچ وزارتخانه‌ای نداریم که نسبت به آموزش و پرورش ماموریت نداشته باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت مهمترین ماموریت دولت سیزدهم، آموزش و پرورش است و این نگاه رئیس‌جمهوری است. ماموریتی که تربیت نسل و انتقال آموزه‌های دینی به آن نسل برای مقدمه‌سازی تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت(عج) را در پیش دارد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌و‌پرورش زمینه‌ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضامراد صحرایی در همایش هم‌اندیشی ستاد ملی هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی که در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و معلم اظهار کرد: اربعین امسال با یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، قدرت اسلام و محبت اهل بیت علیهماالسلام را نمایان کرد.

وی در آغاز صحبت‌هایش افزود: تجربه ما نشان می‌دهد در مسیر برنامه‌ریزی، هیچ عنصر و مولفه‌ای اثرگذارتر از هماهنگی، یکپارچگی و انسجام نیست. اگر هماهنگ باشیم در برنامه‌ها موفق می‌شویم اگر هماهنگ نباشیم به اندازه زحمت به نتیجه نمی‌رسیم.

صحرایی بیان کرد: در آموزش و پرورش تاکید داریم از واگرایی بپرهیزیم و همگرایی داشته باشیم. آموزش و پرورش، بزرگترین دستگاه اداری کشور است و مهمترین ماموریت دولت هم آموزش و پرورش است و این نگاه رئیس‌جمهوری است. ماموریتی که تربیت نسل و انتقال آموزه‌های دینی به آن نسل برای مقدمه‌سازی تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت(عج) را در پیش دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این ماموریت، ماموریتی است که هر کسی در مسیر آن قرار می‌گیرد باید براساس وظیفه کار کند.

وی ادامه داد: انسجام از درون و تعامل از برون، راز موفقیت ماست. کلید مشکل ما دست خود ما است که یکپارچگی را می‌طلبد این مقدمه‌ای برای هماهنگی با برون آموزش و پرورش می‌شود.

صحرایی اظهار کرد: آموزش و پرورش، مجموعه‌ای است که همه دستگاه‌ها نسبت به آن ماموریت و وظیفه دارند در فصل هشتم سند تحول بنیادین نیز کار ملی برای تحول مورد تاکید است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: اگر ۳ کار را انجام دهیم موفق خواهید بود؛ برنامه‌ریزی دقیق و شفاف، تلاش جهادی و نظارت و مراقبت.

وی در این باره اضافه کرد: این سه‌گانه برنامه‌ریزی جامع می‌تواند موفقیت ما را تضمین کند اما عمده آسیب ما این است که تلاش‌های ما مطابق با نظارت و مراقبت‌ها نیست.

صحرایی با اشاره به سند تحول بنیادین، راز موفقیت را هماهنگی دانست و گفت: هیچ وزارتخانه‌ای نداریم که نسبت به آموزش و پرورش ماموریت نداشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تربیت انسانی متعهد، مومن و معتقد به مسئولیت‌ها در برابر خدا، خود، خلق و طبیعت، حقیقت‌جو، ایثارگر، شجاع، وطن‌دوست، مهرورز، جمع‌گرا، جهان‌اندیش، ولایتمدار، منطبق و تلاشگر در برابر امر الهی، بااراده، امیدوار، امانت‌دار، دانا، توانا، انتخاب‌گر، باحیا، خلاق، کارآفرین، ماهر، متخلق، سالم، بانشاط، قانونمدار و نظم‌پذیر در سند تحول بنیادین مورد تاکید است. تکلیف ما این است که به سند تحول بنیادین بازگردیم ما که دغدغه تربیت فرزندان‌مان را بر عهده داریم باید به این امر توجه کنیم.

وی به فرازی از سند تحول بنیادین پیرامون موضوع مدرسه چشم‌انداز سند تحول بنیادین اشاره و اظهار کرد: مدرسه در افق سند ویژگی‌هایی دارد؛ مدرسه، نقطه اتکای دولت، ملت و کانون تربیت محله است. در فراز دیگر این سند آمده است دانش‌آموز باید برخوردار از قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی عملی باشد.

صحرایی با بیان اینکه مدرسه، تامین‌کننده نیازهای دانش‌آموزان است، گفت: مدیر مدرسه باید برای این امر تربیت شود تا موفقیت‌های‌مان بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مقدار توفیقات ما به مقدار ظرفیت‌سازی دیگر نهادها گره خورده است، بیان کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی باید با هم هماهنگ باشند تا ان‌شاءلله سال تحصیلی خوبی را آغاز کنیم.

وی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: برای بازگشایی مدارس، هماهنگی‌هایی را داشته‌ایم؛ ان‌شاءالله مهری پُرامید و بانشاط در پیش خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار