واکنش مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش به اقدام غیرقانونی حاکمان فرانسه علیه دانش‌‌آموزان مسلمان؛

تصویب قانون ممنوعیت حجاب در مدارس نشانه ترس از اشاعه اسلام و تزلزل حاکمیت در فرانسه است

تهران (پانا) - مشاور امور بانون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب قانون ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه گفت بانوان مسلمان و تحصیلکرده ایرانی از این اقدامات، چیزی جز ردّ ادعای آزادی، ترس از اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی، تزلزل در حاکمیت و ناکارآمدی سیاستگذاران فرانسوی نمی‌بینند.

کد مطلب: ۱۴۰۳۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تصویب قانون ممنوعیت حجاب در مدارس نشانه ترس از اشاعه اسلام و تزلزل حاکمیت در فرانسه است

رابعه امامی‌رضوی در خصوص تصویب قانون ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه به پانا گفت: «در آستانه آغاز سال تحصیلی در کشور فرانسه با خبری مواجه شدیم که طی تصویب قانون و با اقدامی علنی، حق مسلم 5 میلیون مسلمان و شهروند این کشور را نادیده انگاشته‌اند و این در حالی است که این کشور، خود را مدعی تامین حقوق و احترام به آزادی‌های فردی معرفی می‌کند.»

وی با بیان اینکه البته این موضوع برای ما تازگی نداشت و صدای طبل اسلام‌ستیزی فرانسه از مدت‌ها قبل به گوش می‌رسید، اظهار کرد: «باید به حکمرانان و سیاستگذاران فرانسه یادآور شد که آن‌ها به عنوان یک عضو موثر اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر اروپا هستند و به این قوانین بین‌المللی پیوسته‌اند. حال باید از آن‌ها پرسید که چگونه برخلاف همه تعهدات، میثاق‌ها و اعلامیه‌های جهانی، قانونگذاری می‌کنید؟ و آیا مرجعی ناظر بر این امر نیست؟»

امامی‌رضوی با تاکید بر اینکه بر همگان واضح و مبرهن است که هر کشوری برای احاطه فضای امنیتی و سیاسی خود قائل بر قوانین اساسی خود است، خاطرنشان کرد: «مثلا؛ کشور عزیز ما جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی خود به صراحت در اصل‌های 2، 3 و 4 تصویب کرده که وظیفه دولت، زمینه‌سازی برای اجرای حاکمیت دینی و فضای اسلامی است و در اصل 4 تصریح کرده که همه قوانین کشور ایران باید منطبق بر موازین اسلامی و در واقع حجاب باشد و ما این مهم را به صراحت در قانون اساسی خودمان درج کرده و به آن پایبندیم.»

وی خطاب به فرانسوی‌ها افزود: «پس باز باید به شما یادآور شویم که موظف هستید به قوانین خود پایبند باشید. چون شما در اصل 2 قانون اساسی خود در سال 1958 تصریح کرده‌اید که فرانسه، کشوری لاییک است یعنی یک نظام سیاسی دارید که با دین، کاری ندارد و دولتی، سکولار دارید.»

مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «همچنین در قانون آموزش و پرورش خود در ماده 141 و 142 مصوب کرده‌اید که وجود همه عقاید در نظام آموزشی باید تضمین شود. ضمن اینکه حق بر آموزش نیز در بند یک ماده 29 کنوانسیون حقوق کودک در رابطه با هدف آموزش و پرورش، اجماع جهانی را در از میان برداشتن مرزهای خصمانه مذهب و فرهنگ غیر قابل انکار می‌داند.»

اقدام فرانسه با ادعای دموکراسی این کشور تناقض دارد

وی گفت: «به فرانسوی‌ها باید گفت از یک سَمت، ادعای دموکراسی دارید که رکن رکین آن آزادی است و حال جایی برای این ادعا گذاشتید؟ این همه تناقض برای چیست؟»

امامی‌رضوی اظهار کرد: «فرانسه در جای دیگری در 15 مارس سال 2004 میلادی، قانونی که استفاده از نمادهای مذهبی شامل کلاه(کیپای) یهودی، صلیب مسیحیت، ستاره داوودی، دستار هندی و حجاب اسلامی می‌شود را تصویب می‌کند و بعدها متممی در کمیته اِستاسی بر آن می‌زند که اگر صلیب کوچک باشد و چندین اگر دیگر باشد، جای اِشکال نیست اما اگر خواهر محجبه با کلاهی که موی وی را کامل پوشانده، ظاهر شود اجازه ورود به مکان آموزشی را ندارد؟! یا اگر لباس گشاد و بلندی که معروف به عباست را بپوشد، مانع تحصیل وی می‌شوند.»

مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش خطاب به فرانسوی‌ها گفت: «همه این اقدامات نشانگر این است که راه را اشتباه رفتید. سیاست شما سکولار و جدا از دین نیست و قالب فکری شما دموکراسی و آزادی‌خواهی نیست. این در حالی است که اقدامات ایران اسلامی که همواره در راستای قانون اساسی خود بوده را نفی آزادی می‌دانید.»

وی تصریح کرد: «ما بانوان مسلمان و تحصیلکرده ایرانی از این اقدامات، چیزی جز ردّ ادعای آزادی، ترس از اشاعه فرهنگ ناب محمدی، تزلزل در حاکمیت و ناکارآمدی سیاستگذاران فرانسوی نمی‌بینیم.»

امامی‌رضوی افزود: «با تمام وجود به عنوان یک خواهر مسلمان و به معنای واقعی کلمه، مدافع حق خواهران و دختران مسلمان خود در فرانسه هستیم و خواستار حفظ صیانت روحی و روانی و آرامش حاصل از حفظ حریم و پوشش برای این عزیزان هستیم و اعتراض خود را در این راستا به گوش جهانیان می‌رسانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار