زن مسلمان ایرانی باعث حفظ خانواده می‌شود

کاشمر (پانا) - معلم کاشمری عنوان کرد هجمه‌های دشمن برای از بین بردن عفاف و حجاب بخاطر این‌ است که فرهنگ زن مسلمان ایرانی باعث حفظ خانواده می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۳۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
زن مسلمان ایرانی باعث حفظ خانواده می‌شود

هما هنرور دبیر کاشمری گفت:«یکی ازمهمترین نهادها که می تواند نقش تاثیرگذاری درزمینه ترویج عفاف‌و‌حجاب داشته باشد آموزش‌وپرورش است؛ به این دلیل که آموزش‌وپرورش می تواند از همان کودکی، این‌ فرهنگ ‌را به صورت‌ برتر و واقعی ترویج‌ و توجیه کند. سازمانهایی مثل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات و حوزه‌های علمیه از سازمانهای تاثیر گذارند.ارگانهای مردم نهادی مثل: تشکلات بسج ‌دانش‌آموزی، پیشتازان و انجمن‌های‌اسلامی می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.»

وی خاطرنشان کرد:«در زمینه نهادینه کردن این فرهنگ، صدا و سیما، مجله های محلی و فضاهای‌ مجازی که در این موارد فعالیت دارند نقش مهمی ایفا می کنند. همچنین خوب است اگر قانونی درست در این زمینه نوشته شود.یکی از موانع ترویج این فرهنگ هجمه‌های وسیع دشمن است؛که برای از بین بردن عفاف‌وحجاب است، برای این است که فرهنگ زن مسلمان ایرانی باعث حفظ خانواده می شود و دشمن برای این مورد برنامه‌ریزی کرده و قصد ورود از این نقطه را دارد تا خانواده ایرانی را متزلزل کند.پس بهتر است این فرهنگ اول در خانواده نهادینه شود.»

هنرورادامه داد:«الگوی برتر حجاب برای ما از زمان پیامبر مشخص شده است،حضرت فاطمه (ع) به عنوان یک زن مسلمانی که در جامعه هم فعالیت داشتند می توانند برترین و بهترین الگو برای دانش‌آموزان و دختران و پسرانمان باشند؛ به علاوه اینها فرمایشات رهبر انقلاب هم می تواند راهگشا باشد اگر مسئولین به این نکات توجه کنند. زن مسلمان محجبه باید طوری در جامعه رفتار کند که هیچ دلی را به لرزه نیندازد،یک زن مسلمان در عین حال که در جامعه فعالیت می کند باید اصول اسلامی را بشناسد و پایبند به آن باشد.»

خبرنگار پانا:منا رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار