در راستای اجرای گام دوم طرح شهید‌همت و به میزبانی استان مرکزی‌ صورت گرفت؛

آغاز مرحله دوم ‌طرح توانمندسازی معلمان‌ ابتدایی

تهران (پانا) - مرحله دوم دوره کشوری توانمندسازی معلمان آموزش ابتدایی در راستای اجرای گام دوم طرح شهید‌همت در استان مرکزی کلید خورد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله دوم ‌طرح توانمندسازی معلمان‌ ابتدایی

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ دومین مرحله از دوره کشوری توانمندسازی معلمان آموزش ابتدایی در راستای اجرای گام دوم طرح شهید‌همت، پیرو بخشنامه ۲۶۸/۲۰۰-۱۴/۰۶/۱۴۰۲ به میزبانی استان مرکزی آغاز شد.

این دوره آموزشی شامل توانمندسازی مدرسان استانی در 4 عنوان درس شامل هدیه‌های آسمان پایه دوم، علوم تجربی پایه چهارم، فارسی پایه اول و ریاضی پایه پنجم و ششم است.

در این مرحله از دوره‌های تربیت مدرس کشوری با رویکرد توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی، اساتید کشوری که از مولفان و صاحبنظران برنامه درسی هستند، آموزش مربوطه را به ۲۰۴ مدرس استانی به مدت ۲۰ ساعت به‌صورت کارگاهی ارائه می‌کنند. با حضور مدرسان منتخب استانی، حلقه‌های تخصصی و علمی با هدف ترویج گفتمان و استمرار جریان آموزشی در شبکه شاد راه‌اندازی شده تا کانون‌های مجازی علمی به منظور پاسخگویی علمی و تبادل تجربیات و اشاعه دانش حرفه‌ای تقویت شود.

مدرسان استانی پس از گذراندن دوره‌های مذکور با هماهنگی کارگروه تخصصی معاونت آموزش ابتدایی استان نسبت به برگزاری دوره‌های مشابه برای مدرسان مناطق و نواحی تابعه اقدام می‌کنند.

شایان ذکر است با حضور گروه‌های آموزشی در محل برگزاری دوره‌های کشوری ضمن فراهم‌سازی زمینه تعامل پویا با دعوت به مصاحبه از مدرسان علاقه‌مند نسبت به شناسایی همکاران توانمند و علاقه‌مند در زمینه تولید محتواهای آموزشی زیر نظر معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و همچنین اساتید کشوری اقدام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار