استاندار خراسان شمالی عنوان کرد:

رسیدگی عادلانه به پرونده‌های قضایی نیروهای مسلح موجب ارتقای سطح امید در جامعه است

بجنورد (پانا) - استاندار خراسان شمالی صبح امروز در دیدار از سازمان قضایی نیروهای مسلح استان نقش این سازمان را در احقاق حقوق عامه موجب ارتقای سطح امید در جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۲۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رسیدگی عادلانه به پرونده‌های قضایی نیروهای مسلح موجب ارتقای سطح امید در جامعه است

دکتر محمد رضا حسین نژاد؛ دانستن و اطلاع نیروهای مسلح و همچنین عموم مردم از قوانین جاری را بازدارنده و موثر در پیشگیری دانست و گفت: دانستن قانون، خود بازدارنده است و به ازای هر پرونده قضایی، موضوعی برای اطلاع رسانی وجود دارد.

مجتبی زارع، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان نیز در این جلسه ضمن تشریح جایگاه قانونی و صلاحیت های سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید قانون بر برخورد شدید با جرائم است و نیروهای نظامی حق ارتکاب جرم ندارند و خائنین نیز حق حضور در نیروهای مسلح را ندارند.

زارع تعداد جرائم نیروهای مسلح در استان را بسیار کم توصیف کرد و افزود: ضابطین نظامی، حفاظت اطلاعات و شکایت های عمومی که از طریق دفاتر قضایی و یا مراجعه حضوری و به صورت رسمی صورت می گیرد منبع پرونده‌ های قضایی نیروهای مسلح است.

دادستان نظامی استان نیز در این جلسه با ذکر نمونه هایی از پرونده ها، به سختیِ کار در دادسرای نظامی اشاره کرد و گفت: اجرای امر قانون و همکاری مجموعه های قضایی نیروهای مسلح و دستگاه اجرایی در حوزه های حقوق عامه، می تواند به بهبود شرایط کمک کند.

در پایان این نشست، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح درخواست هایی برای بهبود وضعیت ساختمان این سازمان، امکانات ورزشی کارکنان و تعاونی مسکن کارکنان و ... را مطرح کردند که استاندار در هر مورد دستور و راهنمایی لازم را صادر کرد.

خبرنگار: زهرا وظیفه شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار