تهیه‌کننده فیلم «میان صخره‌ها» در گفت‌وگو با پانا:

برای احیای سینمای کودک‌ونوجوان باید اثر باکیفیت تولید کرد

تهران (پانا) - تهیه کننده فیلم سینمایی میان صخره‌ها می‌گوید فیلم‌سازها باید به حوزه کودک‌ونوجوان بیشتر بپردازند وتولید اثر باکیفیت، ایجاد سرگرمی و ترویج فرهنگ را اولویت قرار دهند و برای احیای سینمای کودک‌ونوجوان باید اثر باکیفیت تولید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
برای احیای سینمای کودک‌ونوجوان باید اثر باکیفیت تولید کرد

محمد احمدی، تهیه‌کننده فیلم «میان صخره‌ها» در گفت‌وگو با پانا گفت: « فیلم «میان صخره‌ها» سومین اثر من در حوزه کودک‌و‌نوجوان است، اولین اثر، جنجال در عروسی سید رضا خطیبی (سه بعدی) با مشارکت فرانسه در سال ۱۳۹۴ ساخته شده بود. «اسکی‌باز» دومین اثر و سومین اثر بنده هم همین فیلم «میان صخره‌ها است» که دو اثر آخر به زبان لری و در مناطق لر نشین ساخته‌شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های فیلم «میان صخره‌ها» اشاره کرد و افزود:«جذابیت این فیلم، به این دلیل بود که مشکلات کودکان و نوجوانان روستانشین را به تصویر می‌کشید، همچنین هدف بنده این است که ساکنین شهر نیز این فیلم را ببینید، چراکه هم با مشکلات و سبک زندگی روستانشینان آشنا می‌شوند و هم اینکه تصاویر طبیعت، کوه و دره‌ها یک آرامش متفاوتی به خانواده‌ها و کودکان می‌دهد.»

احمدی در پاسخ به این سؤال که برای احیای حوزه کودک‌ونوجوان در سینما و نمایش چه باید کرد افزود: «سینما و نمایش حوزه کودک‌ونوجوان در جهان یک حوزه پرطرفدار است و اگر اثرات جذابی در این حوزه تولید شود قطعاً بازخورد و فروش خوبی خواهد داشت، چراکه در دنیا همیشه فیلم‌های پرفروش، فیلم‌های فانتزی‌ و نوجوان پسند بوده است. بنابراین برای احیای این حوزه باید اثر باکیفیت تولید کرد.»

وی تأکید کرد: «ما به‌عنوان فیلم‌ساز، وظیفه‌داریم بیشتر به این حوزه بپردازیم، چراکه وظیفه‌ ما ایجاد سرگرمی و ترویج فرهنگ است، بنابراین به همکاران خودم توصیه می‌کنم در این فضا بیشتر و بهتر فعالیت کنند و برای تولید اثرات باکیفیت تلاش کنند.»

تهیه‌کننده «میان صخره‌ها» معتقد است برای تولید اثر جذاب، در قدم اول، فیلم باید برای خود کودک‌و‌نوجوان ساخته شود، چراکه گاهی اوقات تهیه‌کنندگان و کارگردانان یک فیلم را برای کودک‌ونوجوان نمی‌سازند، بلکه درباره آن‌ها می‌سازند. بنابراین برای ایجاد جذابیت و جذب مخاطب هدف، باید مسائل موجود این حوزه را در تولید اثر به کاربرد و به نیازهای حال حاضر این نسل توجه کرد‌. همچنین با نیازسنجی و توجه به سلایق‌ و علایق آن‌ها می‌توان یک اثر جذاب تولید کرد.

احمدی در پایان و در پاسخ به این سؤال که تولید فیلم برای نسل امروز به چه اندازه می‌تواند تأثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد:«تأثیرگذاری یک فیلم برای مخاطب نیاز به جذابیت دارد، همچنین تمام فیلم‌هایی که برای هر ژانری ساخته‌ می‌شوند، اگر به‌صورت استاندارد ساخته شوند و برای مخاطب جذابیت داشته باشند، مخاطب خاص خود را پیدا خواهند کرد، باید مسائل مهمی را در نظر گرفت و محتوایی که مخاطب امروز می‌پسندد را تولید کرد و بسیار مهم است که تولیدکنندگان اثر از نسل جدید عقب‌ نمانند، چراکه اگر با توجه به ‌نیازها و دانش نسل امروزی، اثر تولید نشود، مخاطب آن اثر را نمی‌پسندد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار