صخره‌ها روایتگر داستان کودکانه شدند

حمایت از آثار سینمایی کودک و نوجوان در دستور کار قرار دارد

تهران (پانا) - فیلم سینمایی «میان صخره ها»به کارگردانی مختار عبدالهی پروانه حمایت برای اکران از وزارت آموزش و پرورش رادریافت کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
صخره‌ها روایتگر داستان کودکانه شدند

دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش در راستای حمایت از آثار سینمایی کودک و نوجوان، با انتشار پروانه حمایت از فیلم‌های سینمایی کودک و نوجوان و طی حکمی فیلم سینمایی «میان صخره‌ها» به کارگردانی «مختار عبداللهی» و تهیه کنندگی «محمد احمدی» را اثری مناسب برای گروه مخاطبان دانش آموز ابتدایی و متوسطه اول دانست.

فیلم داستان ابراهیم و ایلما خواهر و برادری چوپانی را روایت می کند که در نبود پدر و مادر خود، گوسفندان را برای چرا به دشت می‌برند اما یک کنجکاوی کوچک، سرنوشت آن‌ها را تا دم مرگ پیش می‌برد.

این اثر که به تازگی بر پرده سینماهای سراسر کشور رفته است از آن دست آثاری است که مخاطبان سینما را با داستانی از ساکنین و طبیعت غرب کشور آشنا می‌کند و در فضای باز و طبیعت زیبای استان چهارمحال و بختیاری فیلمبرداری شده که همین امر و وجود عناصر سادگی و لطافت در داستان آن، به انتقال حس معصومانه کودکانه داستان کمک شایان توجهی کرده است..

این فیلم در کنار نمایش نماهای زیبایی‌ از طبیعت، سرسختی و استقامت ویژه ساکنین آن خطه را نیز به نمایش می‌گذارد. با این حال این حس و حال و هوا، در قالبی بین المللی ارائه شده که به جذابیت اثر می افزاید.

میان صخره‌ها در چندین جشنواره معتبر بین المللی حاضر بوده و در آخرین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان و هجدهمین جشنواره بین‌المللی درون خانوادگی (Within the family) روسیه موفق به کسب جوایز متعددی شده است.

عوامل این پروژه سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مختار عبداللهی، تهیه کننده: محمد احمدی، مدیر فیلمبرداری: حسین سیدیان، دستیار یک و برنامه ریز: میلاد آل احمد (رضا)، صدابردار: عرفان رضاییان، طراحی صحنه: محمد حسن زاده، تدوین : عماد خدابخش، صداگذار: حسین قورچیان، طراح لباس: محمد حسن زاده ، زهرا نجفی، منشی صحنه: عسل روستایی، جلوه های ویژه گرافیکی: مهران جبلی، گریم: سحر سامانی، بازیگران: حمیدرضا غیبی ، آندیا یحیی پور ، اسماعیل مرادی ، مریم آل احمد، مدیر تولید: سیامک اسفندیاری، مجری طرح: ناصر قایدی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار