معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی:

پایان ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خراسان‌رضوی

مشهد (پانا) - معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی گفت طی تفاهم‌نامه‌ای که به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه دانش‌آموزان بی بضاعت در حاشیه شهر مشهد مابین بنیاد خیریه نورآوران سلامت نمایندگی شرق کشور و اداره آموزش و پرورش استثنایی منعقد شد خدمات دندان‌پزشکی به دانش‌آموزان حاشیه شهر مشهد به صورت رایگان ارائه شد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
پایان ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خراسان‌رضوی

علی رضازاده معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی در مراسم اختتامیه اجرای طرح نورآوران سلامت که در دبستان شهید شکفته مشهد برگزار شد، گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین و منویات مقام معظم رهبری این تفاهم نامه به منظور استقرار کلینیک های سیار در مدارس حاشیه شهر مشهد برای خدمت رسانی به دانش‌آموزان تحت پوشش اداره آموزش و پرورش استثنایی منعقد شد.

وی بیان کرد: طی این تفاهم نامه، خدمات دندان‌پزشکی به دانش‌آموزان حاشیه شهر مشهد به صورت رایگان ارائه شد و از پزشکان متخصص و باتجربه جهت ارائه خدمات به دانش آموزان استفاده شد.

رضازاده به ارائه گزارشی از اجرای طرح دندانپزشکی دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخت و گفت: تعداد ۹۳۱ دانش آموز طی مدت ۵َ۴ روز کاری از خدمات دندانپزشکی رایگان استفاده کردند.

وی افزود: طی این مدت ۷۴۵ نفر معالجه و ترمیم ریشه، ۹۱ نفر جرمگیری،۱۷۵ نفر فیشورسیلانت و فلورایدتراپی۲۱۸ نفر از سایر خدمات استفاده کردند.

در مجموع به ۱۲۲۹ نفر خدمت دندانپزشکی با ارزش بالغ بر ۲۰۴۸٬۰۵۰٬۰۰۰ ( دومیلیارد و چهل و هشت میلیون و پنجاه هزار تومان) به دانش آموزان با نیازهای ویژه از سوی بنیاد خیریه نورآوران سلامت نمایندگی شرق کشور ارائه شد.

رضازاده با بیان اینکه قریب به ۹ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در هفت گروه استثنایی تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند و همین تعداد نیز در مدارس عادی از خدمات مستقیم و غیرمستقیم آموزش و پرورش استثنایی بهره می برند تصریح کرد: هم اکنون بالغ بر ۲۷۰۰ نفر در استان مشغول ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند.

گفتنی است تقویت و توسعه سرمایه اجتماعی با اعتمادسازی مردمی، ارائه خدمات مستقیم و اثربخش به مردم نیازمند در راستای اهداف کلان نظام اسلامی در رسیدگی به محرومان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بصورت سیار به منظور امکان دسترسی آسان و رایگان ، فرهنگ سازی کار خیر و توسعه و ترویج حرکت های جهادی و الگودهی به خیرین و جامعه پزشکی از اهداف انعقاد این تفاهم نامه بود.

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار