مسئول پایگاه بسیج ام ابیهای ملارد خبر داد:

برگزاری اردوی معنوی کودکان دهه نودی در پایگاه بسیج ام‌ابیهای ملارد/فیلم

ملارد (پانا) - مسئول پایگاه بسیج ام‌ابیهای ملارد، از برگزاری اردوی معنوی به مرقد امام خمینی(ره) برای کودکان دهه نودی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اردوی معنوی کودکان دهه نودی در پایگاه بسیج ام‌ابیهای ملارد/فیلم

فاطمه خادمی، مسئول پایگاه بسیج ام‌ابیهای ملارد در رابطه با برگزاری اردو برای دهه نودی ها بیان کرد: در آستانه اربعین حسینی اردوی معنوی به مقصد مرقد امام خمینی (ره) برای کودکان دهه نودی صورت گرفت تا کودکان با مسائل دینی و امامان معصوم آشنا شوند و بتوانند با الگوگرفتن از امامان معصوم جامعه و آینده خود را بسازند.

خادمی افزود: اردو‌های زیارتی و تشرف به اماکن مقدس به ویژه زیارت قبور مطهر ائمه اطهار (ع) از اموری است که در منابع اسلامی بسیار سفارش شده است و آن به دلیل اثرات عمیق و اساسی و معنوی ویژه‌ای است که در روح و جسم انسان به ویژه نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کند و رفتار و شخصیت آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ایمان را در قلب آن‌ها استوار می‌کند.

وی ادامه داد: اهمیت تحول در رفتار، ارتباط خوب، امید‌واری در زندگی، زیارت و ارتباط خوب و عزت دنیوی و اخروی از مهم‌ترین دستاوردهای زیارت است؛ اما آنچه برای دانش‌آموزان در اردو‌های معنوی مهم است، شناخت امامان و مکان‌های مقدس است که این کار را با برگزاری اردو‌های سیاحتی و زیارتی می‌توانیم اجرا کنیم.

خادمی در رابطه با تاثیر این اردو بر روی مسائل دینی و علمی کودکان گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای اردو‌های معنوی می‌توانیم به کسب تجربه، افزایش مهارت‌های زندگی، افزایش روحیه تعاون، گسترش خلاقیت‌های علمی و فرهنگی، آشنایی با معارف و مفاهیم اخلاقی اشاره کنیم.

وی در پایان سخنان خود افزود: یکی از مسائلی که امروزه باید در خانه و خانواده بسیار مهم باشد، تربیت دانش‌آموزان و کودکان با روش‌های مناسب است، یکی از این روش‌ها آشنایی آن‌ها با مسائل دینی، شناخت امامان و الگو قرار دادن آن‌ها است که باعث می‌شود دانش‌آموزان با توجه به این موضوع به مسائل دینی و فرهنگی علاقه پیدا کنند.

در ادامه ویدئویی در رابطه با برگزاری این اردو ارائه می‌شود.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار