شهردار ملارد خبر داد؛

افتتاح زمین چمن مصنوعی در بوستان مادر شهرستان ملارد

ملارد (پانا) - شهردار شهرستان‌ملارد از افتتاح زمین چمن مصنوعی در بوستان مادر با هدف ترویج فرهنگ ورزش خانوادگی و ایجاد سبک زندگی سالم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح زمین چمن مصنوعی در بوستان مادر شهرستان ملارد

محمد بهمنی، شهردار ملارد در رابطه با افتتاح این زمین چمن بیان کرد: زمین چمن مصنوعی در بوستان مادر شهرستان‌ملارد، پس از نشست هم‌اندیشی شهرداری ملارد و دیگر مسئولان شهرستان در پی هفته دولت افتتاح شد، این افتتاحیه با حضور جابر کریمی فرماندار ملارد، معاونین فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان صورت گرفت.

بهمنی افزود: این پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع واقع در بوستان مادر شهرستان‌ملارد افتتاح و به بهره‌برداری رسید. چمن مصنوعی کیفیت چمن طبیعی را ندارد؛ اما از مزایای زیادی برخوردار است، چمن مصنوعی هزینه نگهداری و مراقبت کمتری نسبت به چمن معمولی دارد.

وی ادامه داد: استفاده از چمن طبیعی به دلیل مصرف انرژی‌هایی مثل آب، مناسب ورزشگاه‌‌ها و سالن‌های ورزشی نمی‌باشد؛ به همین دلیل در اغلب سالن‌های ورزشی از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند. افتتاح زمین چمن، سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مکان‌های پرورشی و تربیتی تاثیر فراوانی بر روحیه و نشاط دانش‌آموزان و کودکان دارد؛ زیرا آن‌ها با فعالیت‌های تفریحی و پرورشی می‌توانند گامی بزرگ در شاداب‌سازی روحیه خود بردارند.

وی خاطر‌نشان کرد: چمن مصنوعی بهره‌برداری بالاتری نسبت به چمن طبیعی دارد همچنین چمن مصنوعی بر‌خلاف چمن طبیعی مشکل آلوده شدن پس از بارش باران را ندارد و دارای سطحی صاف برای ورزشکاران است.

بهمنی تشریح کرد: یکی دیگر از مزایای چمن‌های مصنوعی، صرفه‌جویی در اقتصاد است؛ زیرا چمن‌های طبیعی را باید در هر فصل با چمن‌های جدید جایگزین نمود که این کار مستلزم صرف هزینه و وقت می‌باشد، همچنین نگهداری و پاک‌سازی چمن‌های مصنوعی دشوار است؛ اما چمن‌های مصنوعی سال ها بدون نیاز به نگهداری قابل استفاده است.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار