امام جمعه موقت شهرستان پیشوا:

نهضت امام حسین، اقیانوسی عمیق است که هیچ غواص ماهری به عمق آن نمی‌رسد

پیشوا (پانا) -امام‌جمعه شهرستان‌پیشوا در خطبه‌های نماز جمعه‌ ضمن اشاره به اهمیت نماز و پیوند آن با عاشورا، نهضت حسینی را اقیانوس عمیقی برشمرد که کشف تمام فضائل و عمق آن نشدنی است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نهضت امام حسین، اقیانوسی عمیق است که هیچ غواص ماهری به عمق آن نمی‌رسد

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدموسی حسینی، امام ‌جمعه شهرستان‌‌پیشوا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان کرد: نهضت امام‌حسین(ع) به منزله اقیانوسی است‌ که عمق بزرگی دارد و غواصان به‌نام و ماهر هر چقدر آن را طی کنند به عمق آن نمی‌رسند. حدود ۱۴۰۰سال است که سخنرانان با سخنرانی و واعظان با موعظه کردن و هر کس به نوبه خودش ارادتش را نشان می‌دهد، اما تاکنون نتوانسته اند فضائلی که در نهضت سید‌الشهدا است را به طور کامل بازگو کنند و هنوز ناگفته های زیادی باقی‌مانده است.

امام‌جمعه موقت شهرستان‌پیشوا با اشاره به پیوند بین نماز و نهضت حسینی تشریح کرد: در روز عاشورا با وجود سختی‌ها و مشکلات فراوان، به آتش کشیدن خیمه‌ها و غارت‌هایی که اتفاق می‌افتاد، حضرت زینب(س) نمازش را ترک نکرد. امام‌سجاد(ع) در این باره فرموده‌اند؛ هرگز ندیده بودم عمه‌ام نشسته نماز بخواند اما در عاشورا با وجود این که دیگر رمقی نداشت، نمازش را نشسته اقامه کرد و حتی در شب یازدهم نماز شب‌اش را به جا آورد.

حسینی بر اهمیت برگزاری نماز تأکید کرد و گفت: نماز اولین فعالیتی است که در قیامت محاسبه می‌شود. اگه نماز قبول نشود، اعمال دیگر نیز قبول نمی‌شود. خداوند در قرآن با‌رها مسلمانان را به خواندن نماز دعوت کرده و در سوره مزمل خطاب به پیامبر درباره اهمیت و تأثیر نماز شب می‌فرماید؛ شب را اندک بخواب و بیدار باش.به رازونیاز و عبادت بپرداز که نماز شب باعث پایداری تو می‌شود.

وی افزود: عزاداری امام حسین خیلی باارزش است اما اگر شب و روز عزاداری کنیم و نماز نخوانیم هیچ فایده‌ای ندارد.نماز و عاشورا پیوندی ناگسستنی دارند؛ به طوری که امام حسین (ع) در روز عاشورا نمازش را در حالی اقامه کرد که تیرهای زیادی به سمت ایشان فرود می‌آمد.

امام‌جمعه شهرستان پیشوا در پایان تصریح کرد: نماز پایه و اصل است و یکی از راه‌های ارتباطی انسان با خدا است، به انسان قدرت و توان خاصی می‌بخشد؛ بنابراین اگر می خواهید مانند حضرت زینب(س) که الگوی مقاومت و صبر است، محکم و پایدار باشید نماز و به ویژه نماز شب بخوانید.

دانش‌آموز خبرنگار : مینا ویلان ابرقویی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار