سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان:

طریقه نزدیکی جستن به ذات اقدس الهی، دوری از گناه است

بهارستان یک (پانا)- سخنران خطبه‌های نماز جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان، دوری از گناه را طریقه نزدیکی جستن به ذات اقدس الهی دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۰۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
طریقه نزدیکی جستن به ذات اقدس الهی، دوری از گناه است

حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفی سخنران خطبه‌های نماز جمعه بخش گلستان، ضمن اشاره به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه تشریح کرد: تقرب به پروردگار در خطبه‌ای از نهج‌البلاغه، خدمت به مردم شمرده شده‌ است. درهر دین، رتبه، مقام و جایگاه آنچه از جوهر وجود بدست می‌آید بایستی حرکتی در راه خدمت به خلق‌الله و پروردگار باشد؛ لذا، امام علی علیه السلام صدقه پنهانی را وسیله نابودی گناهان و صدقه آشکار را راهی برای جلوگیری از مرگ‌های ناگهانی عنوان کرده است.

وی ضمن تاکید بر دوری از گناهان اذعان کرد: راه دیگر نزدیکی جستن به ذات اقدس الهی دوری از گناه است، حتی اگر واجبات دین صورت گیرد، این دوری از گناه است که اعمال دیگر را قوا می‌بخشد؛ حتی اگر شخصی تمامی واجبات را انجام دهد اما از گناه دوری نکند اعمال وی خنثی خواهد شد وهمیشه چنین افرادی در قیامت ناامیدانه از درگاه خداوند متعال طلب بخشش می‌کنند.

شریفی در خصوص کسب فضایل اخلاقی اظهار کرد: کسب فضایل اخلاقی از دیگر راه‌های نزدیکی به ذات مقدس الهی است که فرد بایستی از اعمالی همچون تهمت، خشم، اهانت، تکبر و دیگر اعمال بد دوری کند و به اعمال نیک روی برگرداند؛ هنگامی که قلب انسان کلبه شیاطین شود، دیگر راه گریزی باقی نخواهد ماند به طوری که دائما درگیر کفر خواهد شد.

خبرنگار دانش‌آموز: رقیه جوادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار