افتتاح دومین خانه محیط‌زیست در آموزشگاه حضرت مهدی اسلامشهر/فیلم

اسلامشهر (پانا) - مدیر آکادمی محیط‌زیست آشا در مراسم افتتاح دومین خانه محیط‌زیست در آموزشگاه حضرت مهدی موعود(عج) شهرستان اسلامشهر، همکاری آموزش و پرورش و سازمان محیط‌زیست را در جهت افزایش خانه‌های زیست‌محیطی و ارتقا سطح سواد محیط‌زیستی دانش‌آموز را یک ضرورت مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دومین خانه محیط‌زیست در آموزشگاه حضرت مهدی اسلامشهر/فیلم

مزدا عرفانی، مدیر آکادمی محیط‌زیست آشا در جریان افتتاح دومین خانه محیط‌زیست شهرستان اسلامشهر که در آموزشگاه حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: برنامه همکاری‌های سازمان محیط‌زیست و آموزش و پرورش جهت تشکیل خانه‌های محیط‌زیست از جمله برنامه‌های مهم در راستای ارتقا سطح آگاهی‌های زیست‌محیطی دانش‌آموزان و انتقال به خانواده‌ها است.

وی بیان کرد: سازمان ملل متحد در تقسیم‌بندی انواع سواد، دیگر سواد را صرفا محدود به خواندن و نوشتن نمی‌داند و توجه به سواد محیط‌زیست از اهمیت خاصی برخوردار است و از سوی دیگر، خداوند متعال در قرآن‌کریم به عناصر محیط‌زیست از جمله، آب، خاک، باد و ... قسم یاد کرده و در این جهت همکاری آموزش و پرورش و سازمان محیط‌زیست برای افزایش خانه‌های زیست‌محیطی و ارتقا سطح سواد محیط‌زیستی دانش‌آموزان با مشارکت همگان یک ضرورت مهم است.

در ادامه برنامه حمیده خدنگی، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی تصریح کرد: بر اساس اصل۵٠ قانون اساسی وظیفه همگان در کنار دولت توجه به حفظ محیط‌زیست است و دستاورد مهم افتتاح خانه‌ها در شهرستان اسلامشهر، بالابردن سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مسائل بازیافتی و تفکیک زباله در واحدهای آموزشی است.

شایان ذکر است در مراسم افتتاح دومین خانه محیط‌زیست شهرستان اسلامشهر که نماینده اداره کل محیط‌زیست استان تهران و کارشناس مسئولان سلامت و تندرستی و انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اسلامشهر نیز حضور داشتند، دانش‌آموزان به اجرای برنامه‌هایی در زمینه‌های فعالیت‌هایی در رابطه با محیط‌زیست و در آموزشگاه پرداختند.

خبرنگار دانش‌آموز: آیدا جلالی‌کیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار