رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطرح کرد؛

نقش موثر نخبگان علوم انسانی در ارتقای مدیریت کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تاکید کرد هر میزان که فهم ‌از ‌قلمرو علوم انسانی ارتقا پیدا کند ‌در ارتقای مدیریت کشور تاثیرگذار خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۰۰۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش موثر نخبگان علوم انسانی در ارتقای مدیریت کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ حجت‌الاسلام علی لطیفی در هشتمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی با تحسین روحیه پر از نشاط و پویایی دانشجویان حاضر در این اختتامیه گفت: ما برای بخش‌هایی از سرفصل‌ها چالش داشتیم از جمله بخش‌هایی که مربوط به علوم انسانی مدرن، تاریخ معاصر ایران و سنت اسلامی خودمان می‌شد و این دغدغه را داشتیم که چه چیزی بگوییم تا واقعا مفید و مورد نیاز باشد. پشت برنامه‌های گفتمان، انبوهی از ساعت‌ها، تلاش، تمرین‌ها، گفت‌وگوها، جلسات و رفت‌وبرگشت‌ها قرار دارد.

لطیفی ضمن ابراز امیدواری به کمتر شدن کاستی‌ها و مشکلات و استقبال گفتمان اظهار کرد: امیدواریم روز‌به‌روز این مشکلات کمتر شود و استقرار گفتمان بنا بر نوع اقتضائات و نیازمندی‌هایی که دارد به‌گونه‌ای تامین شود که بهترین شرایط برای شما آماده شود.

وی با تاکید به اهمیت تقویت تعامل با جامعه نخبگان افزود: یک چالش جدی در گفتمان که به نظرم خود شما نیز در این چند وقت دیدید این است که شاید می‌توان گفت نوع فضای مدیریت علمی که حاکم بر برنامه و آن طراحی که برای برنامه انجام می‌شود متفاوت از برخی برنامه‌های علمی آموزشی مشابه است و گاهی انتقال این تفاوت برای دست‌اندرکاران این مجموعه که این دغدغه را دارند با چالش‌ها و دشواری‌هایی مواجه است و وفق دادن این اقتضائات و این فضا با چهارچوب‌های رسمی کشور به‌گونه‌ای که ایده گفتمان و مسیر کلی گفتمان قربانی نشود و از سوی دیگر مجموعه‌ها بتوانند حمایت خوبی را از گفتمان داشته باشند با مقداری از ضعف‌ها و چالش‌ها روبه‌رو است. امیدواریم از این جهت خصوصا ناظر به رویکرد مثبتی که در بنیاد ملی نخبگانی داریم بتوانیم در ادامه وضعیتی بهتر از وضعیت فعلی داشته باشیم.

لطیفی با تاکید بر حفظ و ترویج روحیه خوش‌بینانه و اعتماد در تمام سطوح در بین تمامی افراد دغدغه‌مند افزود: وقتی نسبت به آنچه که در کشور اعم از چالش‌ها و مشکلات اتفاق می‌افتد اینطور فکر کنیم که آن طرف میز به کل دیگرانی هستند که نمی‌توانند، نمی‌خواهند، به خوبی انجام نمی‌دهند، و مایی که به اصطلاح این طرف میز و این طرف میدان هستیم و احساس می‌کنیم دیگران که در مملکت مسئولیت را قبول کردند توانایی و دانش کافی یا فناوری‌های کافی را برای مدیریت کشور ندارند، تردید نکنید که چند سال بعد ما هم آن طرف میز خواهیم بود و این مدیریت و این فضا برای مدیریت کشور و مواجهه با مشکلات کشور برای ما فراهم خواهد شد.

او افزود: می‌خواهم بگویم واقعاً مسائل علوم انسانی و ضعف ما در علوم انسانی، یکی از چالش‌هایی است که مستقیماً با نحوه اداره کشور مرتبط است و این موضوعی است که اعتقاد راسخ و جدی بنده است. قطعا فهمی که از علوم انسانی داریم، چه علوم انسانی در مبدا پیدایش آن و چه علوم انسانی که علی القاعده برای ما مورد نیاز است، هر میزان که فهم ما از این قلمرو ارتقا پیدا کند مطمئن باشید که در ارتقای مدیریت کشور تاثیرگذار خواهد بود. لذا فهمی که از مشکلات جامعه و ضعف‌هایی که اخیرا در جامعه داریم اصلا اینطور در نظر نگیرید که منقطع از آن چیزی است که در علوم انسانی است. گفتمان و این فرصت‌های طلایی مشابه را که تکرارناشدنی هستند، مغتنم شماریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در انتها گفت: امیدوارم این دوره تابستانه هشتمین طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی، شروع دوباره‌ای برای زنده شدن گفتمان در طول سال تحصیلی آینده باشد علی‌الخصوص که کرونا و برخی چالش‌ها اداری و ساختاری را در گفتمان پشت سر گذاشتیم و نویدبخش این موضوع، شور و نشاطی است که همه ما امروز و در این اختتامیه در شما دیدیم و شاهد آن بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار