مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد:

‌دستاوردهای فرهنگی ‌هنری‌ آموزش‌ و‌ پرورش در دولت سیزدهم

از اصلاح ساختار و تجهیز ‌اردوگاه‌ها ‌تا راه‌اندازی موکب‌های دانش‌آموزی در عراق و اجرای طرح‌ها، جشنواره‌ها و پویش‌های فاخر دانش‌آموزی

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، دستاوردهای این اداره کل در یک سال اخیر را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
‌دستاوردهای فرهنگی ‌هنری‌ آموزش‌ و‌ پرورش در دولت سیزدهم

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی با اشاره به دستاوردهای شاخص این اداره کل در دولت سیزدهم اظهار کرد: اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در چند حوزه مشغول به فعالیت است؛ در حوزه اردوگاهی و اردویی چند کار ویژه در حال انجام و برگزار شده است.

تهیه ‌اطلس اردوگاهی کشور

وی در توضیح این موضوعات اضافه کرد: یکی از این موارد، تهیه بحث اطلس اردوگاهی کشور است که برای اولین بار در حال انجام است که در این بحث، اطلاعات جامع هر اردوگاه به صورت مصوب در حال جمع‌آوری است تا یک مونیتورینگ از وضعیت تمام اردوگاه‌ها به دست آید.

راه‌اندازی سایت جامع اردوگاهی کشور

پورثانی ادامه داد: سایت جامع اردوگاهی کشور راه‌اندازی و تاکنون اطلاعات ۴ اردوگاه وارد این سامانه شده است. با گذشت زمان نیز اطلاعات تمام اردوگاه‌های کشور وارد این سامانه خواهد شد و پذیرش اردوگاه‌های کشور به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود.

تجهیز ۴۰ اردوگاه کشور به وسایل بازی اردویی و هیجانی تا پایان سال

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی خبر داد: تا پایان سال، تقریبا ۴۰ اردوگاه کشور به وسایل بازی اردویی و هیجانی مجهز می‌شوند. همچنین در روزهای گذشته استخر ۴ اردوگاه کشور راه‌اندازی و اعتبار خوبی برای تجهیز فضای اردوگاهی کشور به استان‌ها توزیع شده تا نسبت به تجهیز فضاهای عمرانی خود اقدام کنند. به طور مثال؛ هتلینگ اردوگاه شهید بهشتی اصفهان آماده افتتاح است و مجموعه همایش‌های شهید‌باهنر نیز ۲۲ بهمن امسال راه‌اندازای می‌شود که فاخرترین مجموعه همایشی آموزش و پرورش خواهد بود.

اجرای طرح شهید نیّری

وی اظهار کرد: تیم‌های اردویی در کشور شناسایی شدند و در حال به‌روزآوری دانش خود هستند تا بتوانند برای بچه‌ها اردو برگزار کنند. همچنین یکی دیگر از کارهای اداره کل، اجرای طرح شهید نیّری در حوزه اردویی با حضور ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در تابستان برای اولین بار است.

تهیه سناریو برای برگزاری اردوها

پورثانی عنوان کرد: در حوزه سناریونویسی و تهیه بانک محتوایی اردویی، اقدامی را آغاز کردیم که ۱۵ سناریو جمع‌آوری شده و پس از تکمیل در اختیار تمام استان‌ها قرار می‌گیرد تا اردوها با سناریوی مشخص و طرح ویژه برگزار شوند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی تصریح کرد: از نظر زیباسازی و جلوه‌های بصری در حال تهیه مجموعه‌ای هستیم تا تمام اردوگاه‌ها از نظر ظاهری برای دانش‌آموزان ویژه شوند.

اصلاح ساختار نیروی انسانی تمام اردوگاه‌های کشور

وی ادامه داد: اشکالات دستورالعمل اردویی اصلاح شده و همچنین ساختار نیروی انسانی اردوگاه‌ها امسال و در ماه اخیر پیگیری شد تا ساختار نیروی انسانی تمام اردوگاه‌های کشور اصلاح شود.

راه‌اندازی رشته تربیت مربی اردویی در دانشگاه فرهنگیان

پورثانی گفت: اعزام دانش‌آموزان به اردو و راه‌اندازی رشته تربیت مربی اردویی در دانشگاه فرهنگیان از دیگر اقدامات اداره کل بوده و هست که پیگیری می‌شود.

اطلس جامع کانون در حال آماده‌سازی است

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی در ادامه تشریح اقدامات این اداره کل درباره فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی نیز اضافه کرد: برای اولین بار ۱۱۸۱ کانون بازرسی خواهند شد. تاکنون ۴۰۰ کانون در ماه اخیر بازرسی شده و تمام اطلاعات آنان به‌روزرسانی می‌شود. همچنین اطلس جامع کانون در حال آماده‌سازی است و تشکیل کانون‌های تخصصی در دستور کار است.

برگزاری پویش هیس‌طوری و جشنواره دانایی توانایی

وی اظهار کرد: در حوزه مطالعه، پویش هیس‌طوری در قالب ماجراجویی با حضور ۶۴۰ هزار دانش‌آموز راه‌اندازی و مراسم اختتامیه آن برگزار شد. همچنین جشنواره دانایی توانایی نیز با حضور بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز برگزار شد. سعی داریم با برگزاری این موارد برای دروس، پیوند مطالعاتی غیردرسی داشته باشیم.

اجرای طرح «جت» درحوزه عفاف و حجاب

پورثانی گفت: در حوزه عفاف و حجاب، اجرای طرح «جت»، جهاد تبیین با محوریت حجاب و عفاف را داریم که از طرح مدرسه تا وزارتخانه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان وارد عرصه کنشگری می‌شوند. تاکنون ۱۵ استان اجرای این طرح را پوشش داده‌اند و با گذشت زمان تمام استان‌ها آن را اجرا می‌کنند.

ایجاد پاتوق‌های دخترانه و اجرای «اردوی مهر و ماه» ‌ویژه دختران

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی افزود: طرح «گل‌پوش» در دو، سه استان اجرا شده است و همچنین به دنبال ایجاد پاتوق‌های دخترانه هستیم و «اردوی مهر و ماه» را ویژه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد و تشکیل حلقه‌های دانش‌آموزی در قالب «طرح دانا» در مدارس توسط شوراهای دانش‌آموزی از دیگر اقدامات است.

اجرای طرح «زنان سرزمین من» در مدارس

وی اظهار کرد: طرح «زنان سرزمین من» و معرفی زنان محجب موفق را در مدارس داریم همچنین طرح معرفی دانش‌آموزانی را اجرا می‌کنیم که در قالب این طرح از دانش‌آموزانی که توانستند با حفظ حجاب، مقام‌های خوب کسب کنند، تقدیر می‌شوند.

پورثانی گفت: در حوزه سرود، تهیه آلبوم‌ها و پویش‌های ملی، استانی و مدرسه‌ای را با پیوست درس دانش‌آموز خواهیم داشت. در حوزه تئاتر نیز جشنواره تئاتر درسی برگزار شده و به دنبال این هستیم امسال تئاترهای بزرگ منطقه‌ای را با حضور دانش‌آموزان برگزار کنیم.

راه‌اندازی 2 پویش به «وقت خدمت» و «ایران فردا» ‌

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی افزود: در بحث تشکل‌های دانش‌آموزی به‌دنبال این هستیم که طرح مسئولیت سازندگی را برای دانش‌آموزان سمپاد اجرا کنیم و 2 پویش به «وقت خدمت» و «ایران فردا» را در راستای تحقق شعار سال و خدمت اجتماعی دانش‌آموزان، راه‌اندازی کرده‌ایم.

۲ میلیون دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ وی اشاره کرد: در بحث فعالیت‌های تابستانی ۳۲ هزار پایگاه تابستانی در حال فعالیت هستند و ۲ میلیون دانش‌آموز در این پایگاه‌ها شرکت کرده‌اند. یکی از کارویژه‌ها در بحث اوقات فراغت، پیاده‌روی اربعین بود که موکب‌های دانش‌آموزی در سراسر کشور و در عراق نیز راه‌اندازی شده است. همچنین ویژه‌نامه دانش‌آموزی منتشر و سوگواره بین‌المللی «عبرات» برای اولین بار راه‌اندازی شده است. امسال محصولاتی نیز برای اربعین بین دانش‌آموزان زائر توزیع می‌شود و مجوز اردوی کربلا و پیاده‌روی اربعین نیز داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار