مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

اعزام 10 هزار دانش‌آموز توسط وزارت آموزش‌و‌پرورش به پیاده‌روی اربعین

۱۱ موکب توسط آموزش و پرورش در عراق برپا شده است

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت حدود ۱۱ موکب در کشور عراق توسط آموزش و پرورش برپا شده که پذیرای زائران خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۰۰۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اعزام 10 هزار دانش‌آموز توسط وزارت آموزش‌و‌پرورش به پیاده‌روی اربعین

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی درباره اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: امسال شاهد اقدام بسیار خوبی در آموزش و پرورش بودیم که الحمدلله به همت مقام عالی وزارت و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اجازه اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به کشور عراق برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین صادر شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کاروان‌های دانش‌آموزی راهی کربلا هستند، گفت: حدود ۱۱ موکب در کشور عراق توسط آموزش و پرورش برپا شده که پذیرای زائران عزیز، دانش‌آموزان و فرهنگیان خواهد بود.

پورثانی با اشاره به اینکه در تمامی مرزهای زمینی نیز موکب‌های دانش‌آموزی برقرار است، عنوان کرد: این موکب‌ها علاوه بر خدمات پذیرایی، خدمات فرهنگی نظیر تئاتر، سرود و... را نیز ارائه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نزدیک به ۷ اثر موسیقی به زبان‌های فارسی و عربی به‌مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی تولید شده است که دانش‌آموزان ایرانی و عراقی مخاطب آن هستند. همچنین سازمان دانش‌آموزی هم اقدام به تولید سرودهای مختلف به مناسبت این ایام کرده است.

پورثانی در رابطه با جشنواره بزرگ «عبرات» نیز گفت: این جشنواره در حوزه‌های مختلفی مانند عکس، پادکست، فیلم و... درحال برگزاری است که ان‌شالله اختتامیه باشکوهی برای این جشنواره برگزار می‌شود.

پورثانی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره آمار دانش‌آموزان اعزامی به کربلای معلی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز در قالب کاروان‌های دانش‌آموزی به مراسم اربعین اعزام شوند، البته این نکته شایان ذکر است که این آمار فقط مربوط به دانش‌آموزانی است که از کانال آموزش و پرورش وارد کشور عراق می‌شوند. قطعا هستند محصلانی که همراه با خانواده به این سفر زیارتی می‌روند. در نتیجه آمار حضور دانش‌آموزان بسبار بیشتر از آمار رسمی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار