نماینده بنیاد خیریه نصر البرز در گفت‌وگو با پانا:

شاداب‌سازی ۳۰ مدرسه البرزی توسط بنیاد خیریه نصر

سالانه بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز به جامعه دانش‌آموزی استان البرز افزوده می‌شود

کرج (پانا) - نماینده بنیاد خیریه نصر البرز از شاداب‌سازی ۳۰ مدرسه البرزی توسط بنیاد خیریه نصر خبر داد و گفت برای این کار خداپسندانه بیش از دو میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۹۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
شاداب‌سازی ۳۰ مدرسه البرزی توسط بنیاد خیریه نصر

مراد مالمیر، نماینده بنیاد خیریه نصر در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به فعالیت‌ های مدرسه‌ سازی بنیاد بیان کرد: «تابستان امسال بیش از سی مدرسه محروم و فوق محروم در چهار گوشه استان البرز با مشارکت بنیاد خیریه نصر در حال مرمت، تجهیز، رنگ آمیزی و شاداب سازی است.»

وی اضافه کرد: «ترجیح و اولویت کاری ما مدارس مناطق محروم بوده و طرح شامل تعمیرات سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس، در کلاس‌ ها، نقاشی کلاس‌ ها و سالن‌ ها، شعارنویسی و طراحی و … است که برای این کار خداپسندانه بیش از دو میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.»

مالمیر گفت: «بنیاد خیریه نصر در حال ساخت ۵۰ مدرسه و ۵۰ معلم‌ سرا در استان البرز بوده و سالانه ۱۰ باب مدرسه تحویل آموزش و پرورش خواهد داد. در حوزه آموزش و پرورش استان البرز به دلیل سیل روز‌افزون مهاجرت به ایران کوچک، مشکلات دوچندان بوده و نیازمند تمهیدات ویژه برای برون‌ رفت از وضعیت نابسامان فعلی است.»

نماینده بنیاد خیریه نصر استان بیان کرد: «تراکم بیش از حد کلاس‌ ها، فقدان تجهیزات لازم بویژه در هنرستان‌ ها، کمبود شدید نیروی انسانی انرژیک و ماهر، فقدان سرانه دانش‌ آموزی، بحران کاغذ، فقدان ارتباط موثر بین بخش خصوصی مولد و کارخانجات استان با بدنه آموزش و پرورش و البته هنرستان‌ ها، شکاف عمیق فقر و غنا در کرج، استیلای آموزش و پرورش طبقاتی و … گوشه‌هایی از مشکلات عینی آموزش و پرورش استان البرز است.»

وی در پایان اظهار کرد: «در استان البرز بیش از ۸ هزار کلاس کمبود داریم. به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی دولت، معمولا خیرین مدرسه‌ ساز گوی سبقت تخصیص منابع را می‌ربایند. استان البرز سالانه پذیرای حدود ۱۵۰ هزار مهاجر ایرانی و اتباع بوده و هر سال بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز به جمعیت نیم میلیونی جامعه دانش‌آموزی استان افزوده می‌شود. با این حال، شهرستان فردیس کمترین سرانه آموزشی را در کشور داراست.»

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل جانی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار