نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با پانا:

ضرورت تامین تجهیز مدارس فنی‌ وحرفه‌ای و هنرستان‌ها با علم روز

توجه به مهارت‌آموزی به صورت عملی و انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی حائز اهمیت است

تهران(پانا )- نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران ضمن تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی به صورت عملی اظهار کرد مشکل اساسی در حوزه کشاورزی این است که دانشگاه‌ها فقط مدرک ارائه می‌دهندو محصلان مهارتی به صورت عملی نمی‌آموزند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تامین تجهیز مدارس فنی‌ وحرفه‌ای و هنرستان‌ها با علم روز

امیر یوسفی؛ نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران به اهمیت توجه به مهارت‌آموزی در مدارس تاکید کرد و بیان کرد: « ما می‌دانیم در عمل دانشگاه‌ها در حوزه فنی‌حرفه‌ای کار خود را به صورت تخصصی انجام می‌دهند، اما مشکل اساسی در این حوزه این است که دانشگاه‌ها فقط مدرک ارائه می دهند و محصلان، مهارتی به صورت عملی نمی‌آموزند. توجه به مهارت‌آموزی به صورت عملی و انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.»

جذب نیروی انسانی در بخش خصوصی

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با اشاره به اشباع نیروی انسانی در استخدام دولتی اذعان کرد: «باتوجه به این موضوع که دولت توانایی جذب افراد را ندارد، چرا که از نظر نیروی انسانی اشباع شده است، تنها بخشی که نیرو جذب می‌کند بخش خصوصی است. در بحث جذب توسط بخش خصوصی مدارک عالی که دانشگاه‌ها ارائه می‌کنند مطرح نیست. چرا که فرد فارغ‌التحصیل تجربه عملیاتی و مهارت لازم را در این حوزه کسب نمی‌کند تا بتواند کار اجرایی را با توانایی لازم در مجموعه‌ها انجام دهد.

اهمیت توانمندی و مهارت در استخدام نیروی بخش کشاورزی

وی در ادامه توضیح داد: « به عبارت دیگر جذب نیرو در بخش خصوصی به مهارت فرد است نه مدرک او چرا که سود آوری و جذب سرمایه با این توانایی‌ها میسر می‌شود. برای بخش خصوصی عملکرد و استخدام فردی با مدرک دیپلم با مهارت و توانمندی‌های بالا و سابقه فنی و عملی در کار از فردی با مدارک عالی بدون داشتن مهارت‌های فنی لازم بهتر و پرسودتر باشد.»

تامین بحث تجهیزات کشاورزی در مدارس با حمایت دولت

یوسفی در رابطه با تجهیز مدارس فنی‌حرفه‌ای و هنرستان‌های کشاورزی کشور گفت: «بحث تامین تجهیزات کشاورزی دولت می‌بایست بخش خصوصی را مورد حمایت قرار دهد تا بخش خصوصی بتواند برای تامین تجهیزات مدارس فنی‌حرفه‌ای و هنرستان‌ها با علم روز کشاورزی با امکاناتی که می‌تواند در تسریع روند کار موثر باشد اقدام کند. دولت همان‌گونه که در بحث دانش‌بنیان اقدام کرد و آن را مورد حمایت قرار داد، می‌تواند در بحث کشاورزی نیز اقدام کند. برخی افراد اقداماتی را انجام داده اند که با دادن برخی تسهیلات به راحتی به نتیجه می‌رسند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار