سومین رویداد ملی «هجرت» با حضور 400 بانوی فعال اقتصادی برگزار می شود

قم(پانا)- سومین رویداد ملی اقتصادی هجرت با هدف گسترش نقش‌آفرینی بانوان در عرصه اقتصاد و اشتغال،با حضور 400 بانوی فعال حوزه اقتصاد در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۹۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سومین رویداد ملی «هجرت» با حضور 400 بانوی فعال اقتصادی برگزار می شود

علی سعیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم در نشست خبری تشریح برنامه های سومین رویداد ملی هجرت در دانشگاه قم اظهار داشت: در این رویداد با نگاه به گزاره‌های اقتصاد اسلامی به دنبال ارائه الگوی بومی در مباحث اقتصادی در راستای گسترش نقش آفرینی زنان در امر تولید و اشتغال هستیم.
وی افزود: باور داریم زنان ما در کنار انجام نقش‌های بسیار مهمی که در عرصه خانواده بر عهده دارند، می‌توانند در پیشرفت‌های اقتصادی کشور نیز نقش ویژه‌ای ایفا کنند.
سعیدی ادامه داد: بر همین اساس سومین رویداد ملی اقتصادی هجرت پس از اتمام زمان ثبت نام، از 22 تا 25 شهریور به مدت چهار روز با شرکت 400 نفر از بانوان فعال در عرصه های اجتماعی و با اجرای برنامه های متنوع آموزشی، فرهنگی و تربیتی در دانشگاه قم برگزار می شود.
محمد شربتی، معاون اداری و مالی دانشگاه قم نیز بیان داشت: برگزاری رویداد ملی اقتصادی هجرت در دانشگاه قم در سالی که با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده‌است نشان از نگاه ویژه‌ای است که این دانشگاه به تبیین مباحث اقتصاد اسلامی دارد و می‌کوشد شرایط لازم را برای حضور موثر شرکت‌کنندگان در برنامه‌های تدارک دیده شده به بهترین نحو فراهم کند.
مهری طالبی مدیرکل بازرسی و ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز عنوان کرد: سومین رویداد ملی اقتصادی هجرت با هدف گسترش نقش‌آفرینی بانوان در عرصه اقتصاد و اشتغال برگزار می‌شود.
وی افزود: این رویداد با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه قم ویژه بانوان در محورهای نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌ اقتصاد و اشتغال، خلق ارزش‌های متناسب با الگوهای اقتصادی انقلاب اسلامی و ترسیمی از فناوری اجتماعی مطلوب برای حضور موثر بانوان در امور اقتصادی برگزار می‌شود.
طالبی تصریح کرد: به نظر می‌رسد از جمله دلایلی که موجب شده تا اهداف کلان راهبرد اقتصاد مقاومتی در کشور به نتیجه مورد نظر نرسد، حضور کمرنگ زنان و نقش آفرینی پایین آنان در این عرصه باشد، بنابراین ما در این رویداد با تمرکز بر نقش آفرینی زنان در حوزه اقتصاد با لحاظ الگوهای اسلامی به دنبال ایجاد تحول در این بخش مهم هستیم.
مدیرکل بازرسی و ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در رویداد ملی اقتصادی هجرت، بر اساس شاخص‌های مکتب تشیع،‌ الگوهای دست‌یافتنی برای گسترش حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی ارائه خواهد شد و از این راه تلاش می‌کنیم کنشگری بانوان ما در راستای پیشرفت کشور در مسائل اقتصادی، سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی روز تقویت شود.
سید امیرحسین حسینی، مدیر علمی و محتوایی سومین رویداد ملی اقتصادی هجرت نیز گفت: در جریان برگزاری این رویداد هفت محور اصلی در بخش‌های دارایی(اموال مولد، گسترش افق مالکیت)، خرید( مصرف مولد، گسترش افق مصرف)،‌ فراغت(پشتیبانی از کار مولد، گسترش افق لذت)، خانه(خانه مولد، گسترش کارکرد خانه)، اعتبار( سرمایه‌گذاری، تولید، گسترس افق نگاه اقتصادی)، رسالت(تربیت مولد، گسترش افق جمعیت و نسل) و برکت( دمیدن روح تولید، گسترش انسانیت) در قالب کارگاه‌های آموزشی در دو نوبت صبح و بعدازظهر، برای بانوان نقش آقرین و دارای دغدغه اجتماعی شرکت کننده در رویداد تبیین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار