فرماندار ملارد در نماز جمعه خبر داد؛

افتتاح 61 طرح عمرانی و خدماتی طی هفته دولت در ملارد

ملارد (پانا) - فرماندار ملارد درسخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز از افتتاح 61 طرح عمرانی و خدماتی طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 61 طرح عمرانی و خدماتی طی هفته دولت در ملارد

جابر کریمی، فرماندار ملارد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ملارد به مناسبت گرامیداشت هفته دولت از افتتاح 61 طرح عمرانی و خدماتی با 9 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار طی هفته دولت در ملارد خبر داد و اظهار کرد: از مجموع طرح‌های به بهره‌برداری رسیده 28 طرح مختص روستاها و 33 طرح در محدوده شهری شهرستان ملارد بوده است.

کریمی به افتتاح سالن ورزشی چند منظوره شهیدان سنگ‌سفیدی شهر ملارد، ساختمان آتش‌نشانی شهرک اداری، کلانتری شهرک امید و ساختمان اداره مالیات اشاره کرد و گفت: افتتاح مجموعه ورزشی روستای قلعه فرامرز، بهره‌برداری از دستگاه حذف آرسنیک چاه آب روستاهای چاقو و گمرگان و دکل مخابراتی تلفن همراه روستای شش از طرح‌هایی است که در بخش روستایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار ملارد بیان کرد: 41 طرح رفاهی و عمرانی هم با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان ملارد در دست احداث است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۳۲۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

همچنین، حجت السلام والمسلمین مهدی خوبانی، امام جمعه ملارد نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه، عنوان کرد: به دلیل دارا بودن ویژگی طلایی نماز جمعه که شنیدن خطبه‌ها است، شرکت در نماز جمعه برای تمام قشرهای جامعه همایشی فراگیر است که خداوند با سخنان امام جمعه شهرستان باعث قرارگیری ویژگی‌های پاک و مفید در وجود آنها می‌شود، مسلمانان باید طبق سفارشات خداوند متعال و امام علی (ع) در نمازهای جمعه شرکت کنند تا بتوانند با شنیدن خطبه‌های امام جمعه ویژگی‌های خوب را در وجود خود افزایش دهند.

وی افرود: در خطبه‌های نماز جمعه مردم باید به مصلحت دین و دنیای خود و از اوضاع زمانه آگاه شوند چرا که خطبه نماز جمعه فعالیتی کاربردی است که وسیله‌ای برای دعوت مردم به تقوای فردی و سیاسی مشهور است. باید قدردان روز جمعه باشیم چرا که انسان تقوای الهی را کسب می‌کند و می‌تواند آلودگی‌های ناشی از مشکلات و آسیب‌ها را از خود دور کنند و نسبت به همه امورات آگاه باشند، تقوای الهی و پیروی از سخنان پیامبران باعث پاکی دلهای مسلمانان می‌شود و این تقوا با شنیدن خطبه‌های نماز جمعه کسب می‌شود چرا که سخنان امام جمعه چکیده سخنان خداوند و پیامبران است که برای سعادت مسلمان در نمازهای جمعه مطرح می‌شود.

خوبانی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم باید بگویم که اربعین ادامه استقامتی است که اما حسین (ع) آن را شروع کرد که باعث انتقال فرهنگی غنی اهل بیت (ع) است، در نمازهای جمعه و خطبه‌ها نیز می‌توان با راه و روش زندگی شهیدان و شجاعانی که برای گرفتن حق مظلوم از ظالم برخواستند آشنا شد، درواقع این فرصت خوبی برای شناختن امامان و پیامبرانی است که نسل به نسل راه و روش درست زندگی را به مسلمانان آموختند تا دچار ناامیدی و پشیمانی نشوند و به سعادت در این دنیا و دنیای آخرت دست یابند.

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار