مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌و‌پرورش خبر داد:

مشارکت‌ 600‌هزار دانش‌آموز در پویش هیس‌طوری

۲۶۹۷۲۹۰ صفحه کتاب در پویش هیس‌طوری توسط دانش‌آموزان مطالعه شده است

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرا رسیدن مرحله اختتامیه پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» از ثبت‌نام و ورود بیش از 600 هزار دانش‌آموز و کنشگری بیش از 6 هزار نفر در این پویش خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت‌ 600‌هزار دانش‌آموز در پویش هیس‌طوری

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در نشست خبری با موضوع اختتامیه پویش «هیس‌طوری» گفت: پویش هیس‌طوری، تلفیقی از هیس‌طوری به معنی تاریخچه و همچنین هیس یعنی کسی متوجه نشود که ما چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم، اشاره به استعمار تاریخ دارد که استعمار دوست دارد همیشه چپاول و استعمار ملت‌ها را کسی بازگو نکند و در جایی درج نشود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر برای این پویش، ثبت‌نام کرده و وارد عرصه ماجراجویی شدند، اظهار کرد: بالغ بر ۶ هزار نفر، کنشگری فعال داشتند و آثار بسیار زیادی از قبیل عکس، نقاشی، نظر کارشناسی و... به دبیرخانه جشنواره آمد.

حجت‌الاسلام پورثانی خاطرنشان کرد: بعد از این جریان و برگزاری پویش در نهایت ۲۴۰ نفر برای همایش پایانی دعوت شدند که فرآیند اختتامیه در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است و قرار است طی این چند روز از بعضی از جاهایی که به استعمار کشورهای دیگر با ایران اشاره داشته و نماد استکبار و استعمار و استضعاف ملت ایران بوده، بازدید کنند و همچنین اساتید زبده در این زمینه برای بچه‌ها کلاس بگذارند و آیین اختتامیه نیز روز پنج‌شنبه در کاخ سعدآباد برگزار می‌شود.

پویش هیس‌طوری ۷۳۹ هزار نفر دنبال‌کننده داشت

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پویش هیس‌طوری ۷۳۹ هزار نفر دنبال‌کننده داشت، گفت: بیش از ۶۲۴ هزار نفر وارد سامانه شدند و بیش از ۵۳ هزار اثر هنری برای دبیرخانه ارسال شده و ۲۶۹۷۲۹۰ صفحه کتاب توسط دانش‌آموزان مطالعه شده که شامل ۵۳۹۴۵۸۰ دقیقه مطالعه توسط دانش‌آموزان است.

وی اظهار کرد: پویش هیس‌طوری با همکاری نهادهایی از جمله حوزه هنری کودک و نوجوان، صداوسیما، شهرداری تهران و سایر نهادها اجرا شد.

حجت‌الاسلام پورثانی خاطرنشان کرد: ۱۵ جلد کتاب برای این هیس‌طوری انتخاب شده بود که توسط مهدی میرکیایی نوشته شده بود و به سرگذشت استعمار بین قرن ۱۵ تا ۲۰ میلادی و کارهایی که استعمار در کشورهای متعدد به بهانه‌های مختلف انجام داده و عزت، آثار و ثروت ملی کشورها را به تاراج برده است، اشاره داشت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در تقریظ کتاب و هم در دیدارهای مختلف نسبت به مطالعه عمومی این کتاب تاکید داشتند.

«شمولیت» و «جذابیت» دستورکار فعالیت‌های پرورشی

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه دانش‌آموزان در این پویش علاوه بر مطالعه، وارد کنشگری اجتماعی شدند که کار بدیع و جدیدی است، افزود: هیس‌طوری، نماد هم‌افزایی دستگاه‌های تربیتی و کار دانش‌آموزی جذاب است. از تاکیدات رهبر انقلاب در دیدار امسال با فرهنگیان نسبت به فعالیت‌های پرورشی این بود که فعالیت‌های پرورشی باید ۲ خصوصیت داشته باشد. یکی اینکه کارها شمولیت داشته و به مدارس برسد و دیگری اینکه کارها جذاب باشد.

حجت‌الاسلام پورثانی تصریح کرد: از نامگذاری پویش تا کتب و سایت و نوع سناریوی این پویش، تمام سعی و تلاش بر این بوده که از آیتم‌های بسیار جذاب برای دانش‌آموزان استفاده شود.

دهه هشتادی و نودی‌ها مخاطبان هیس‌طوری

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در‌خصوص مخاطبان پویش هیس‌طوری گفت: تمام دانش‌آموزان دهه هشتادی و نودی‌ها می‌توانستند در این پویش شرکت کنند. بازه سنی آثار راه‌یافته به مرحله نهایی نیز متفاوت است اما غالباً از دانش‌آموزان متوسطه دوم هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس میزان مشارکت در پویش هیسطوری از مجموع آثاری که وارد فرآیند‌ امتیازگیری شدند، استان‌های البرز با 2 هزار و گیلان با ۱۶ هزار نفر شرکت‌کننده و اثر به ترتیب اول و دوم هستند و استان لرستان نیز سومین استان است.

حجت‌الاسلام پورثانی خاطرنشان کرد: پویش‌های کتابخوانی متعددی در آموزش و پرورش داریم که 2 مورد از آن‌ها جدی است. یکی، پویش دانایی و توانایی که سال گذشته بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر شرکت‌کننده داشت و یکی هم هیس‌طوری که امسال به دنبال اجرای پویشی تلفیقی از «دانایی و توانایی» و «هیس‌طوری» با محوریت مسائل داخلی هستیم تا در دومین رویداد هیس‌طوری به اتفاقات ایران در عصر حاضر بپردازیم.

جوایز برترین‌های پویش هیس‌طوری

وی، جریان‌سازی رسانه‌ای پویش هیس‌طوری در فضای مجازی، بیلبوردهای تبلیغاتی شهری و زیرنویس‌های صداوسیما را بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: جوایز برترین‌های این پویش نیز طبق اعلام قبلی برای نفر اول ۴۰ میلیون تومان، نفر دوم و سوم نیز به ترتیب ۳۰ و ۲۰ میلیون تومان است. همچنین برای هر کدام از نفرات چهارم تا دهم مبلغ ۱۰ میلیون تومان و برای هر کدام از نفرات یازدهم تا پنجاهم نیز ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام پورثانی ادامه داد: جایزه بیشترین دعوت کاربر جدید ۲۵ میلیون تومان، بیشترین لایک ۲۵ میلیون تومان بوده و جوایزی هم با قید قرعه مثل لپ‌تاپ، دوربین، پاوربانک، تبلت و... به افراد مختلف و کسانی که در بخش‌های مختلف شرکت کرده بودند اهدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برنامه جامع و فراگیر تربیتی نگارش شده که در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد و مدیران برنامه‌های طو‌ل سال تحصیلی را می‌دانند و همه برنامه‌ها بر اساس آن باید برنامه‌ریزی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار