عبودتیان:

مردم باید در تصمیمات کلان مشارکت داشته باشند

مدیران کار را ساده و همه‌گیر کنند تا مردمی‌سازی تحقق یابد

تهران (پانا) - دستیار رئیس جمهوری در امور مردمی‌سازی دولت گفت مردم باید در تصمیمات کلان مشارکت داشته باشند؛ سند تحول دولت نیز بر همین اصل نگاشته شد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مردم باید در تصمیمات کلان مشارکت داشته باشند

سید احمد عبودتیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رهبر انقلاب از همان روز تنفیذ از دولت درخواست کردند که دولت در راستای مردمی سازی گام بردارد و مردم را در میدان حکمرانی دخیل کند. ما در بسیاری از زمان‌ها در این رویه حرکت نمی‌کنیم در صورتی که مردم باید در تصمیمات کلان مشارکت داشته باشند. آیا مردم در تصمیم‌گیری‌ها دخیل هستند؟ سند تحول دولت بر همین اصل نگاشته شد.

وی افزود: برای به میدان آمدن مردم و جلب مشارکت مردم تلاش می‌کنیم. در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مشارکت مردم بیشتر است. نمی‌توان با نیابت از مردم کاری انجام داد.

عبودتیان ضمن اشاره به برگزاری اجلاسیه ملی مردمی‌سازی دولت در سالن اجلاس سران، گفت: این اجلاس موجب شد تا مفهوم و تعاریف مردمی سازی مبتنی بر انقلاب اسلامی بیشتر تبیین شود. مدیران میانی جدیتشان نسبت به مردمی سازی افزایش یافت. ارتباط دستیاران و حلقه‌های میانی نیز بیشتر شد.

وی ادامه داد: از افراد خوش نام که قدرت میدان سازی دارند به عنوان دستیار مردمی‌سازی استانداران و فرمانداران و وزرا دعوت به عمل آمده است تا مدیران ارشد باور کنند که مردم می‌توانند کار تخصصی و پایدار انجام دهند. جمعی از نخبگان و حلقه‌های میانی برای مردمی سازی تلاش می‌کنند تا تصویر مشترکی از مردمی‌سازی ایجاد شود.

عبودتیان با بیان اینکه مدیران باید کار را ساده و همه‌گیر کنند تا مردمی سازی تحقق یابد، افزود: ما اقدامات سه هزار تشکل مردمی که با کار تخصصی مشکلات اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، کشاورزی و اقتصادی را حل کرده‌اند در معرض دید مدیران ارشد قرار داده‌ایم و با انتخاب دستیار مردمی سازی، این تشکل‌ها را به مجموعه حاکمیتی وصل می‌کنیم. در واقع مدیران دولتی با کمک دستیاران مردمی‌سازی و حلقه‌های میانی عملکرد بهتری خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این تقسیم‌بندی و تقسیم کار، به‌خوبی می‌توان امر مردمی‌سازی را اجرایی‌سازی کرد. ما به‌دنبال تحقق این مفهوم هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب بر حضور آحاد مردم در صحنه‌ تأکید دارد و این مهم نیازمند یک فناوری است که به‌عنوان حلقه‌های میانی نامیده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار