دستاوردهای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از عدالت تربیتی تا توسعه هنرستان‌ها

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در نمایشگاه دستاوردهای دولت، اقدامات بزرگی در راستای عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را مورد بررسی قرار داد. افزایش ۴۰۰درصدی زمین‌ چمن مصنوعی در آموزش و پرورش استان، بهبود شرایط معیشت فرهنگیان و توسعه هنرستان‌ها از جمله موضوعات مورد بحث بود.

کد مطلب: ۱۳۹۸۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از عدالت تربیتی تا توسعه هنرستان‌ها

سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، به اهمیت عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان اشاره کرد.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم رتبه بندی، که سال‌ها در دولت‌های مختلف به تعویق افتاده بود، بالاخره اجرا شد و با وجود برخی نواقص، اقدامات جدی در مورد بارگذاری و بررسی مدارک همکاران و رسیدگی به اعتراضات صورت گرفت. این اقدام، نقطه عطفی بزرگ در آموزش و پرورش استان بود.

وی ادامه داد: در زمینه توسعه زمین های چمن مصنوعی در یک سال گذشته، زمین های چمن مصنوعی در آموزش و پرورش خراسان رضوی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

شوشتری بیان کرد: ۱۳۰ زمین چمن مصنوعی به ۳۲ زمین موجود اضافه شده است که قبل از این در طول چندین سال ثابت مانده بودند. این اقدام بهبود شرایط ورزشی دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت فعالیت‌های ورزشی در مدارس را فراهم کرده است.

وی درباره توسعه هنرستان ها، به کاروان تجهیزات هنرستانی اشاره کرد و گفت: هنرستان ها نقش مهمی در اشتغال و رشد تولید موثر دارند.

وی افزود: ۸۵ درصد فارغ التحصیلان هنرستانی پس از تحصیل شغل دارند و استان خراسان رضوی در توسعه متوازن رشته ها رتبه اول کشور را داراست. همچنین، ۴۶ و نیم درصد دانش آموزان استان در هنرستان ها تحصیل می‌کنند.

شوشتری در پایان به اقدامات پرورشی در استان خراسان رضوی نیز اشاره کرد و به اجتماع بزرگ ۲۵ هزار نفری دختران مشهدی و همایش ۶ هزار نفره جشن تکلیف دانش‌آموزان به عنوان اقدامات بزرگ آموزش و پرورش استان اشاره کرد.

همچنین، یعقوب علی نظری، استاندار خراسان رضوی، در نمایشگاه دستاوردهای دولت، غرفه دستاوردهای اداره کل آموزش و پرورش را بازدید کرد و یادداشتی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برای فرهنگیان نوشت.

دانش آموز خبرنگار: امیرعلی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار