دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت:

مردمی‌سازی امور دولت یک ضرورت و امری واجب است

شیراز (پانا) - به گفته دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت، مردمی‌سازی از ابتدای پیروزی انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی بوده است و در زمانی که گروهک‌های مختلف جامعه را ناامن کرده بودند، امام راحل این مسئله را نهادینه کرد و فرمود هر خانه، سه خانه اطراف خود را کنترل کند و اینگونه امنیت برقرار شد و تاسیس سپاه و بسیج، جهاد سازندگی و اینگونه نهادها، نماد مردمی‌سازی دولت است.

کد مطلب: ۱۳۷۱۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مردمی‌سازی امور دولت یک ضرورت و امری واجب است

سید احمد عبودتیان، در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، فتح خرمشهر، فتح یک شهر نبود، بلکه از زمان پیروزی خرمشهر تغییر معادله تلخ به معادله شیرین بود و سرنوشت جنگ را عوض کرد.

سید احمد عبودتیان، با اشاره به اتفاقات اخیر از شهریور سال گذشته تاکنون، تصریح کرد: بحث آزادسازی خرمشهر، الگویی است که اگر خوب تبیین شود، با دست خالی در زمان جنگ، چه پیروزی‌هایی در پی دارد و باور آن در نوجوانان و جوانان باید شکل بگیرد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت، بحث مردمی‌سازی دولت را یک ضرورت و امری واجب عنوان کرد و گفت: یک‌ مدیر عاقل و صالح، وقتی امکانات، بودجه و نیروها و دارایی‌های خود را با مشکلات و مسائل در ترازو می‌گذارد، متوجه می‌شود که این‌مشکلات صرفا با تزریق مادی قابل حل نیست.

وی افزود: مردمی‌سازی از ابتدای پیروزی انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی باب شد و در زمانی که گروهک‌های مختلف جامعه را ناامن کرده بود، امام راحل این مسئله را نهادینه کرد و فرمود هر خانه، سه خانه اطراف خود را کنترل کند، و اینگونه امنیت برقرار شد، و تاسیس سپاه و بسیج، جهادسازندگی و اینگونه نهادها، نماد مردمی‌سازی دولت است.

عبودتیان با اشاره به حضور مردم در جنگ و نیروهای بسیجی، تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس با وجود خزانه خالی دولت، به صورت مردمی اداره شد.

وی با یادآوری کنترل کرونا توسط جهادگران بسیجی و مردم، به حضور مردم در سیل و زلزله و دیگر موارد طبیعی و غیرطبیعی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری هم کلید اصلی کار را در دست مردم دانست؛ مردم باید در تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اجرا همراه و کنار دولت باشند در واقع هرجا که الگو ارائه شود، مردم هم پای کار هستند.

وی ادامه داد: مردمی سازی امور و این ساختار را دولت برای این تاسیس کرده تا در بین مدیران دستگاه‌های اجرایی گفتمان سازی شود و گفتمان مردمی سازی امور باید بین مسوولان شکل بگیرد و فراگیر و ساده شود، نه اینکه کارها را بدتر پیچیده کند؛ بنابراین وجود حلقه‌های میانی در مردمی‌سازی تاثیرگذار است و باید در شکل‌گیری بیشتر حلقه‌های میانی در بخش‌های مختلف جامعه کوشید تا فضای قانونی و اجتماعی برای این امر فراهم شود.

وجود حلقه‌های میانی، یکی از راه‌های گفتمان سازی است که عبودتیان با اشاره به آن، از حضور این حلقه‌ها برای حضور مردم در عرصه جامعه در امور مختلف نام برد.

وی با تاکید بر اینکه مردمی سازی دولت از ابتدا مدنظر امام خمینی (ره) بوده است، گفت: امام پس از ورود به کشور الگوی حکمرانی خود را مشخص کرد و آن را به رای مردم گذاشت و ۹۸ درصد آری گفتند؛ در زمان طاغوت ۶۰ درصد زنان ما بی‌سواد بودند، روستاها از امکانات بی بهره بودند و امام با دیدن این آمارها در اولین گام فرمان تاسیس جهاد سازندگی را دادند و مردم تمام قد پای کار آمدند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر شکل‌گیری حرکت عمومی گفت: الگوی حلقه‌های میانی و به کارگیری آنان در خصوص حرکت دادن به جامعه موثر است. همانطور که امروز در بخش‌هایی که مردمی است از جمله احداث بیمارستان‌ها، نگهداری‌ها و... خیلی موفق عمل کرده‌اند.

وی افزود: به طور مثال در حال حاضر تنها ۳ درصد تولید ما در دست تعاونی‌ها است. یعنی مردم تنها در 3 درصد تولید سهیم هستند و باید این حداقل به ۳۰ درصد برسد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا به منظور تسهیل در روند اجرای کارها موارد مختلف مردمی سازی در بخش های مختلف حوزه های خود را احصا کنند و ارائه دهند تا نسبت به تشکیل حلقه های میانی آن اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار