اعزام ۱۷۰ فرهنگی پایتخت به اردوی راهیان نور

تهران (پانا) - اولین کاروان راهیان نور فرهنگیان شهر تهران متشکل از ۱۷۰ فرهنگی پایتخت، به همت معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران عازم مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب شدند.

کد مطلب: ۱۳۹۷۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اعزام ۱۷۰ فرهنگی پایتخت به اردوی راهیان نور

از آنجا که حفظ و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقا و پایداری انقلاب اسلامی است، صبح امروز نخستین کاروان راهیان نور فرهنگیان پایتخت در قالب ۴ اتوبوس و متشکل از ۱۷۰ فرهنگی، با رویکرد ترویج فرهنگ دفاع مقدس و آشنایی با فداکاری‌ها و سلحشوری‌های رزمندگان اسلام، به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب اعزام شدند.

با توجه به اینکه حرکت ارزشمند راهیان نور به عنوان یک حرکت بزرگ فرهنگی با بازخوانی وقایع بی نظیر دفاع مقدس، در انتقال ارزش هایی چون مقاومت، ایثار و فداکاری تاثیر بسیاری دارد، مسافران نور در این سفر از مناطقی چون باشگاه افسران، تپه الله اکبر در شهر سنندج و منطقه عملیاتی دزلی و والفجر ۴ در نزدیکی ارتفاعات کانی مانگا، دشت پنجوین عراق و دریاچه زیبای زریوار بازدید می کنند.

از آنجا که بازدید از مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور، بهترین بستر برای روایت صحیح و مستند از واقعیت‌های دفاع مقدس است، فرهنگیان پایتخت به مدت ۳ شبانه روز با روایتگری از سال‌های پرافتخار جهاد، شهادت و جان‌فشانی در راه حفظ انقلاب اسلامی، انس و الفت بیشتری با آرمان‌های والای شهدا پیدا می‌کنند.

از مهم ترین اهداف این اردو، معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای ایجاد تحکیم روحیه خودباوری ایثار و گذشت در بین آحاد جامعه است که فرهنگیان از ۲۹ مرداد الی ۱ شهریور با فداکاری های رزمندگان اسلام در منطقه کردستان آشنا می شوند.

شایان ذکر است این اردوها یکی از اثرگذارترین برنامه های فرهنگی کشور در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان و بیمه شدن انقلاب اسلامی است و از آنجا که قشر فرهیخته از گروه‌های مرجع جامعه و مورد سوال دانش آموزان هستند؛ حضور آنان در مناطق عملیاتی قطعا در انتقال روحیه ایثار و مقاومت و دفاع از ارزش‌های اسلامی به فضاهای مدارس موثر است.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار