مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد:

اهمیت افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر اهمیت افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت

مسعود سعادتی در جلسه ستاد پروژه مهر آذربایجان شرقی گفت: یکی از اقداماتی که در خصوص برگزاری هرچه با شکور تر مدارس انجام گرفت در زمینه بحث نیروی انسانی است چرا که باید در این راستا در زمینه نقل و انتقالات و اختصاص نیرو نهایت دقت را داشته باشیم.

وی ادامه داد: کیفیت نیروی انسانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که برآورد صحیح از میزان نیروی انسانی مورد نیاز بسیار اساسی است و لذا در این خصوص این موضوع از جمله مباحث مهم در بحث بازگشایی مدارس است که باید همگام با توجه کردن به مسئله نیروی انسانی به افزایش کیفیت آموزشی نیز دقت لازم را داشته باشیم.

سعادتی خاطرنشان کرد: انتصاب و انتخاب مدیران مدارس باید بر اساس معیار و سنجه های تخصصی و اساسی صورت بگیرد چرا که در این راستا باید در انجام مصاحبه دقت کامل را برای عمل کردن صحیح انجام دهیم و لذا در این خصوص مدیران مدارس نقش بسیار مهم و اساسی در تحول نظام آموزشی و پرورشی دارند چرا که داشتن مدرسه و مدارسی سالم و پرنشاط وابسته به مدیران مدبر و متخصص در این زمینه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: یکی از اولویت های بسیار مهم اداره کل آموزش و پرورش افزایش بهره وری نیروی انسانی است و لذا در این زمینه یکی از راه های ارتقاء بهره وری نیروی انسانی رسیدگی دقیق به نقل و انتقالات نیروی انسانی است تا معلمان بتوانند با خیالی آسوده کار ها و وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

این مقام مسئول افزود: با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۱۳۲ نفر از فرهنگیان در داخل استان متقاضی انتقال بین مناطق و نواحی هستند که در این خصوص اقدامات لازم در راستای بررسی و تعیین تکلیف این درخواست ها در حال انجام است.

سعادتی اذعان کرد: ۸۳۸ نفر از فرهنگیان نیز متقاضی انتقال خارج از استان هستند که با بررسی ها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه با بیش از ۷۰ درصد این درخواست ها توافق خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۹۴ درصد در والدین اقدامات لازم را برای ثبت نام دانش اموزان انجام داده اند اما با این وجود باز هم مواردی است که از والدین درخواست میشود در راستای ثبت دانش آموزان پایه های اول، هفتم و دهم حتما جدی برخورد کنند تا در این زمینه آموزش و پرورش نیز بتواند در موعد مقرر نسبت به توزیع کتب درسی و کلاس بندی اقدام کند.

سعادتی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقداماتی که در این زمینه انجام شده در آینده ای نه چندان دور شاهد بهترین اتفاقات در عرصه آموزش و پرورش باشیم.

دانش آموز خبرنگار : اسرا بابائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار