مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

نقش بسزای دوره‌های توانمندسازی نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی در تربیت معلمان حرفه‌ای

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی، بر نقش این دوره‌ها در تربیت معلمان حرفه‌ای و در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نقش بسزای دوره‌های توانمندسازی نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی در تربیت معلمان حرفه‌ای

مسعود سعادتی در کارگروه تخصصی توانمندسازی نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی گفت: عمده نقد در مدارس غیردولتی این است که‌ اکثر معلمان فاقد تجربه لازم هستند، هر چند تعدادی از معلمان نیز باتجربه هستند و این یک محل انتقاد و انتظار در آموزش و پرورش بوده و همیشه مطرح است.

وی افزود: این افراد باید آموزش‌های ویژه ببینند. کیفیت دوره ها بسیار مهم است و اهمیت دوره ها هم بر کسی پوشیده نیست. اجرای بسته آموزشی که در ۶ پودمان توسط وزارت تهیه شده، می تواند تحولی در این معلمان ایجاد کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: اصل وظیفه اجرای این دوره ها بر عهده آموزش وپرورش و دانشگاه فرهنگیان است. در این راستا کیفیت دوره ها و ساز و کار اجرای آن بسیار مهم است. باید از اساتید مجرب در این زمینه استفاده شود و در این راستا می توانیم از اساتید حوزه ها هم کمک بگیریم.

محسن محمدی نیز در این جلسه گفت: برخی از مشکلات سیستمی در این مورد، باعث تاخیر دوره‌های توانمندسازی شده بود، بنابراین با برگزاری جلسات متعدد در جهت تسهیل برگزاری دوره ها اقدامات لازم انجام گرفت و دوره افتتاحیه ۳۰۰ نفری از موسسان و مدیران در استان نمونه ای از آن اقدامات بود که در کشور بی نظیر بود.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان افزود: روش برگزاری دوره به طور نظام آموزشی پودمانی، دوره آموزشی و دوره کوتاه مدت خواهد بود و گواهی این دوره از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

وی ادامه داد: تجارب موفق تدریس، تولید محتوای چند رسانه ای، ارائه طرح درس، تهیه گزارش و تولید ابزارهای آموزشی، نمونه ای از دوره های ارائه شده در اقدام جامع توانمندسازی مدرسین مراکز غیردولتی خواهد بود.

حسین احمدی در ادامه این جلسه با عنوان اینکه، دانشگاه فرهنگیان وظیفه دارد بر اساس قانون، دوره ها را با حداکثر کیفیت برگزار کند، گفت: کیفیت آموزش از دغدغه های اصلی حوزه آموزش و پرورش است و ما بر اساس تکالیف قانونی و حاکمیتی دوره ها را با کیفیت کامل برگزار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: هدف از برگزاری دوره های پودمانی، مهارت افزایی، ماده ۲۸ و سایر دوره هاست و ما برای این کار آماده ایم. در این راستا پردیس فاطمة الزهرا، پردیس علامه امینی و ... برای برگزاری این دوره ها در تبریز آماده هستند.

وی با اشاره به درخواست ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفری برای برگزاری دوره در حوزه مدارس غیردولتی گفت: به علت گستردگی جامعه آماری دانش آموزان فراگیر در این حوزه تمام توان خود را برای برگزاری دوره ها به کار خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار